اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) زنجان خبر داد

کاهش 40 درصدی مرگ و میر نوزادان

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان امام حسین (ع) زنجان با اشاره به افزایش مطلوب خدمات بهداشتی در این بیمارستان از کاهش 40 درصدی مرگ و میر نوزادان نسبت به سال گذشته در این بیمارستان خبر داد.

کاهش 40 درصدی مرگ و میر نوزادان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباس مرتضوی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات برای ارتقای سطح خدمات و رسیدن به استانداردهای اعتباربخشی در بیمارستان امام حسین (ع) زنجان از دو سال پیش آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه اقدامات خوبی در بیمارستان انجام شده است، افزود: افزایش ایمنی و ارتقای خدمات از اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) زنجان افتتاح و راه‌اندازی بخش‌های نوزادان، اطفال و قلب و ... را از اقدامات مسئولان در راستای افزایش خدمات به بیمه‌شدگان برشمرد و گفت: در این زمینه اقدامات خوبی هم در حال انجام است.

وی اورژانس را از مهمترین بخش‌های یک بیمارستان برشمرد و بهسازی فضای فیزیکی بیمارستان را از اقدامات انجام شده در این راستا برشمرد و گفت: در این زمینه اقداماتی در بخش اورژانس برای افزایش خدمات انجام گرفته است که این بخش در هفته نخست اسفند ماه سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مرتضوی با اشاره به فضای کوچک اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) زنجان تصریح کرد: بعد از اقدامات انجام شده این فضا به بیش از 460 مترمربع افزایش پیدا کرده است.

وی تعداد تخت‌های موجود در بخش اورژانس این بیمارستان را 12 تخت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر با تغییرات انجام شده این تعداد به 17 تخت افزایش پیدا کرده است.

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) زنجان یکی از شاخص‌های ارتقای بهداشتی را تعداد مرگ و میر مادران اعلام و تصریح کرد: از 1.5 سال گذشته در این بیمارستان موردی از مرگ و میر مادران نداشته‌ایم.

وی با اشاره به مرگ و میر نوزادان گفت: میزان مرگ و میر نوزادان نیز 40 درصد در این بیمارستان نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

مرتضوی با بیان اینکه این فوتی‌ها به دلایل مادرزادی بوده است، افزود: نارسایی‌های مادرزادی و تولد پیش از 28 هفتگی از علل اصلی مرگ و میر نوزادان در این بیمارستان بوده است.

وی افزود: تا آخر دی ماه از حدود یک‌هزار نوزاد متولد شده فقط 24 مورد مرگ و میر در این بیمارستان گزارش شده است.

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) زنجان در مورد زباله‌های عفونی بیمارستانی با اشاره به کاهش یک سوم این زباله‌ها اظهار داشت: در حال حاضر در ماه در حدود 5 هزار و 800 کیلو زباله تولید می‌شود که این مقدار در گذشته 8 هزار کیلو بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری تجهیزات خوبی وارد بیمارستان شده است، افزود: در زمینه تجهیز بیمارستان به دستگاه سی.‌تی.اسکن نیز اقداماتی در حال انجام است، که امیدواریم با موافقت‌های وزارت بهداشت بتوانیم این دستگاه را در این بیمارستان برای رفاه بیماران نصب کنیم.

مرتضوی با بیان اینکه پیاده‌سازی و نهادینه کردن معیارهای محیط زیستی استاندارد و بین‌المللی یکی از دغدغه‌ها و دستور کار این بیمارستان بود، افزود: در این راستا این بیمارستان با اجرای اصل پنجاهم قانون اساسی به عنوان تنها بیمارستان سبز استان انتخاب شده است.

وی نصب و راه‌اندازی و اصلاح سیستم تصفیه فاضلاب، دفع و دفن اصولی و بهداشتی زباله، مدیریت بازیافت مواد زائد، ایجاد و توسعه فضای سبز، استقرار مدیریت زیست‌محیطی ایزو 14000، مصرف بهینه حامل‌های انرژی و افزایش بهره‌وری در مصرف انرژی، ارتقای سطح دانش و فرهنگ مدیران، پزشکان و پرسنل بخش درمان و ایجاد نوآوری‌های زیست‌محیطی و خدمات فراگیر را از معیارهای واحدهای خدمات سبز عنوان کرد.

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) زنجان با اشاره به رضایتمندی مردم از این بیمارستان گفت: همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بیش از پیش شاهد رضایت مردم باشیم.

انتهای پیام/2308/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول