اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

مقاله علمی بدون پشتوانه عملی بی‌ثمر است

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: مقالاتی که در کنفراس نیروگاه برق ارائه شد باید به مرحله عمل برسند در غیر این صورت بی‌ثمر هستند.

مقاله علمی بدون پشتوانه عملی بی‌ثمر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی در اختتامیه کنفرانس نیروگاه برق کشور اظهار کرد: در پنجمین کنفرانس نیروگاه‌های برق شاهد رشد روز افزون این صنعت و بالا رفتن تکنولوژی و قطع وابستگی به خارج هستیم.

وی با اشاره به اینکه در صنعت انرژی به خودکفایی و رقابت پذیری رسیده‌ایم، افزود: مقالات ارائه شده در کنفرانس از تنوع موضوعی برخوردار بوده و این نشان دهنده این امر بوده که فارغ التحصیلان، متخصصان و محققان در این حوزه توجهشان به صنعت برق افزایش یافته است.

*باید خودکفایی را جدی‌تر بگیریم

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: 163 مقاله در این کنفرانس ارائه شد و نوشتن یک مقاله مقدمه‌ای برای شروع تحقیقات بیشتر و آغاز یک پژوهش با داده‌های بیشتر است.

وی با بیان اینکه باید دید محققان به آینده و نیازهای آتی باشد، تصریح کرد: با توجه به تحریم‌هایی که در ایران حاکم است باید خودکفایی را جدی‌تر بگیریم و با توجه به تکنولوژی روز دنیا تولید کنیم.

حجازی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که بعد از هدفمندسازی یارانه‌ها با آن مواجه هستیم بالا رفتن قیمت سوخت فسیلی برای نیروگاه‌ها بود و در این راستا باید زمینه سازی برای مشارکت بخش خصوصی افزایش یابد.

وی همچنین عنوان کرد: صنعت برق نیز مانند صنایعی چون پتروشیمی باید در جهت خصوصی سازی گام بردارد و تشویق‌هایی را برای استقبال بخش خصوصی باید به کار ببرد.

*می‌توانیم برای تامین انرژی، بخشی از برق تولیدی خود را صادر کنیم

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه صنعت باید خود را بهینه کند، گفت: اگر مردم به سمت صرفه جویی حرکت کنند و برق مصرفی کاهش یابد؛ می‌توانیم برای تامین انرژی، بخشی از برق تولیدی خود را صادر کنیم.

به گفته وی سئوالات زیادی درباره آینده نیروگاه‌ها وجود دارد و باید از الان به فکر پنج تا 10 سال آینده بود و این مقالات به آینده پاسخ می‌گویند و این پاسخ‌ها باید تحلیل شوند، افزود: نیروگاه‌ها از سه جنبه تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرند، از جمله آنها جنبه‌های فنی و تکنولوژی است اینکه آیا نیروگاه‌ها در بازیافت انرژی موفق بوده‌اند؟

حجازی اضافه کرد: جنبه دیگر اقتصادی است و بررسی اینکه نیروگاه‌ها تا چه حد خود را به خودکفایی نزدیک کرده‌اند و دیگری بالا بردن کیفیت کار نیروگاه‌ها با مدیریت بهینه است.

*در سرمایه گذاری‌های آتی دیگر نمی‌توان ریسک کرد

به گفته وی تلفیق نیروگاه‌ها با نیروگاه‌های حرارتی کار بسیار ارزشمندی است و متولیان این امر می‌توانند از صنعتگران این عرصه کمک بگیرند، گفت: نیروگاه‌ها باید از نظر ظرفیت، توزیع مکانی فنی، تکنولوژی و مدیریت، تحلیل و بازنگری شود زیرا در سرمایه گذاری‌های آتی دیگر نمی‌توان ریسک کرد.

استاندار خوزستان اشاره کرد: استفاده بهینه از منابع و گازهای گلخانه‌ای، کاهش آلایندگی و مسائل زیست محیطی و ایجاد انگیزه در جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی در پایان گفت: باید ببینیم در رقابت پذیری جهانی در چه سطحی قرار داریم و خیلی از مسائلی را که با آنها مواجه هستیم و پاسخی برای آنها پیدا نشده و یا قانونی تصویب نشده است مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/ 72001/و30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول