اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

خوزستان شاهرگ حیاتی کشور است

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: خوزستان در خودکفایی نقش مهمی برای کشور دارد و امروز علاوه بر خودکفایی در نفت و گاز پیشرفت قابل قبولی در بخش صنایع و کشاورزی دارد.

خوزستان شاهرگ حیاتی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی دستاوردهای انقلاب در اهواز اظهار کرد: یکی از شاخص‌های پیشرفت کشور کشاورزی بوده زیرا استعداد ایران در کشاورزی از نظر موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی بسیار بالا و ارزشمند است.

*تولید گندم نسبت به دوران ابتدای انقلاب 10 برابر شده است

وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی در خوزستان 180 هزار تن گندم تولید می‌شد در حالی که در حال حاضر در شهرستان شوش چیزی قریب به 100 هزار تن و در اهواز بیش از 330 هزار تن گندم برداشت می‌شود و این آمار نشان می‌دهد تولید تنها در یک شهرستان استان دو برابر شده است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: در همه استان خوزستان سالانه یک میلیون و 800 هزار تن گندم تولید می‌شود و این بدان معناست که در برابر افزایش دو برابری جمعیت، ما تولیدمان 10 برابر شده است.

*تولید 25 میلیون تن محصولات کشاورزی در طول سال

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه نمونه‌هایی از دستاوردهای ادار‌جات، نهادها، ارگان‌ها و صنایع به نمایش گذاشته شده تا مردم مشاهده کنند که در طول 34 سالی که از انقلاب گذشته است پیشرفت در بخش خصوصی، زیرساخت‌ها مانند آبرسانی، برق‌رسانی، جاده‌سازی و گازرسانی چگونه بوده است.

حجازی ادامه داد: دهه فجر فرصتی مناسب و ارزشمند برای ارائه دستاوردهای نظام و دولت خدمتگزار است و مسئولان از این فرصت‌ها باید برای به تصویر کشیدن خدمات بی‌شمار دولت تلاش کنند.

به گفته وی برای به تکامل رسیدن و مستقل شدن در همه زمینه‌ها کارهای بیشتری باید صورت گرفت، افزود: در کشاورزی باید به ظرفیت کامل رسیده و از تولید 15 میلیون تن در سال به 25 میلیون تن برسیم.

*معضلات مردم خوزستان مرتفع شود

استاندار خوزستان همچنین عنوان کرد: در بخش‌های مربوط به صنعت و در بخش خصوصی نیز استان خوزستان باید به قدرتمندی استان‌های اصفهان و خراسان برسد.

وی در ادامه اظهار کرد: در بخش زیرساخت باید خدمات دهی به مردم افزایش یابد زیرا مردم انتظار دارند استان خوزستان با قابلیت‌هایی که دارد به استانی زیبا تبدیل شود.

حجازی تصریح کرد: مردم خوزستان همچنین در زمینه شهرسازی، فاضلاب و آبرسانی در مضیقه بوده به همین دلیل در راستای رفع مشکل و معضلات آنها باید جدیت بیشتری به خرج داد.

*حضور مدیران در نمایشگاه موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود

وی با تاکید بر بازدید از نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در نمایشگاه، موجب افزایش رضایتمندی مردم و آگاهش هر چه بیشتر آنها با خدمات دولت می‌شود.

استاندار خوزستان در زمینه جو حاکم بر نمایشگاه خاطرنشان کرد: هدف این بوده که مردم علاوه بر مشاهده عملکرد دستگاه‌ها تنوع را هم نظاره‌گر باشند به همین دلیل فضای این نمایشگاه برای کودک، جوان و مسن آماده شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم با حضور در این مکان اطلاعات و دانش خود را بالا برده و با این دستاوردها که یک غرور ملی برای ماست آشنا شوند، گفت: مردم خوزستان نباید فکر کنند که چون ما درگیر هشت سال جنگ تحمیلی بوده نتوانسته‌ایم به پیشرفت برسیم و از استان‌های دیگر عقب مانده‌ایم، برای خوزستان کار بسیار انجام شده اما باز هم توجه و حمایت بیشتری نیازمند است.

انتهای پیام/72001/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول