اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد

اختصاص 200 هزار هکتار از اراضی به بخش زراعت و توسعه باغات خوزستان

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان از اختصاص 200 هزار هکتار از ارضی به بخش زراعت و توسعه باغات این استان خبر داد.

اختصاص 200 هزار هکتار از اراضی به بخش زراعت و توسعه باغات خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی ظهر امروز در نشست کار گروه کشاورزی استان اظهار کرد: بخش کشاورزی نقش مهمی در تامین فرصت‌های شغلی می‌تواند ایفا کند.

وی در ادامه بر لزوم برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن هرچه زودتر طرح‌های بخش کشاورزی افزود: طرح‌های متوسط و بزرگ بایستی هر چه سریع‌تر اجرایی و به بهره‌برداری برسند.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به برنامه جدی دولت برای طرح توسعه کشاورزی در سطح کشور خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌‌ریزی صورت گرفته در سطح کشور بیش از 2 میلیون هکتار از اراضی به بخش زراعت و توسعه باغات اختصاص داده خواهد شد.

حجازی تصریح کرد: در این زمینه سهم استان خوزستان 200 هزار هکتار است که لازم است سازمان جهاد کشاورزی و آب و برق خوزستان هر چه زودتر در خصوص تحقق این موضوع برنامه‌ریزی کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تسهیلات برای سرمایه در گردش ارایه نمی‌شود گفت: تسهیلات طرح توسعه کشاورزی برای شرکت‌ها و واحدهای جدید و یا طرح‌های توسعه‌ای با هدف افزایش ظرفیت اختصاص می‌یابد.

استاندار خوزستان با رد برخی استنباط‌ها در خصوص یک ساله بودن طرح‌های کشاورزی اظهار کرد: طرح توسعه کشاورزی، طرح‌‌هایی یک‌ساله نیست و متاسفانه متولیان بخش کشاورزی برداشت اشتباهی از این موضوع دارند.

وی در ادامه از بانک کشاورزی خواست هر چه زودتر وضعیت میزان پرداختی‌ها در طرح توسعه کشاورزی را به‌طور دقیق مشخص کند.

حجازی خاطرنشان کرد: همچنین طرح‌های تعاونی کشاورزی که قرار است از منابع بانک توسعه تعاون استفاده کنند باید مشخص و اولویت‌بندی شوند تا در کار گروه استانی مورد بررسی قرار بگیرند.

وی در ادامه سخنان خود بر لزوم بهبود وضعیت بهره‌برداری‌ها و تسریع در اجرای پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: در برخی از شهرستان‌ها طرح‌هایی در زمینه شیلات وجود دارد که انتظار داریم فرمانداران این طرح‌ها را جمع‌بندی کنند و تا به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود.

انتهای پیام/2329/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول