اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد

اختصاص 300 میلیارد تومان به ساماندهی فاضلاب اهواز

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان از اختصاص 300 میلیارد تومان به ساماندهی فاضلاب اهواز خبر داد که 40 میلیارد آن تامین شده و 90 میلیارد تومان دیگر نیز در حال تامین اعتبار است.

اختصاص 300 میلیارد تومان به ساماندهی فاضلاب اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس سیدجعفر حجازی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل استانداری برگزار شد، در زمینه وضعیت فاضلاب‌های شهری اظهار کرد: فاضلاب‌های شهری وضعیت بسیار نابه‌سامانی دارند.

وی با بیان اینکه فاضلاب 16 شهر خوزستان با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان ساماندهی می‌شود، افزود: 40 میلیارد از هزینه ساماندهی به فاضلاب اهواز تامین شده و 90 میلیارد از آن نیز در حال تامین اعتبار است.

استاندار خوزستان از شیرین شدن آب اهواز تا پایان خرداد 92 خبر داد و گفت: برای آبرسانی خوزستان تصمیم گرفته شد که یک کار زیرساختی اساسی صورت گیرد و فاز اول طرح غدیر به پایان رسید و فاز دوم آن در دست اجرا‌ست.

*ارزش اقتصادی پروژه‌های شهر و روستا مساوی است

وی با بیان شاخص‌های تحقق یافته در شهر و روستا گفت: ارزش اقتصادی پروژه‌ها در این دو بخش تقریبا مساوی بوده و از نظر اشتغالزایی در زمان بهره‌برداری 10 هزار و 648 نفر اشتغال ایجاد شده است که البته طرح‌های موثر و کارآمدی هستند.

حجازی اضافه کرد: عمده پروژه‌های آماده افتتاح 289 پروژه مربوط به طرح‌های عمرانی روستایی، شهری وعشایری ‌است که بیشترین تعداد پروژه‌ها از نظر ارزش ریالی مربوط به پروژه‌های انرژی به ارزش 325 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: برخی از این پروژه‌ها در این ایام با حضور وزیر نفت در هفته گذشته به بهره‌برداری رسید و دیگر پروژه‌ها نیز در آینده نزدیک بهره‌برداری خواهند شد.

استاندار خوزستان همچنین عنوان کرد: پروژه‌های قابل توجه دیگر، ‌طرح‌های توسعه کشاورزی با تعداد 156 پروژه و ارتباطات و فناوری با 214 پروژه است که به بهره‌برداری رسیده‌اند.

*مهاجرت روستاییان به شهر کاهش یافته است

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اجرای عدالت در نظام از ابتدای تشکیل جمهوری اسلامی بوده است، تصریح کرد: در دولت نهم و دهم توجه ویژه‌ای به روستاها و روستاییان صورت گرفته است در حالی که در گذشته روستاها حتی از امکانات اولیه نظیر آب آشامیدنی سالم، برق و بهسازی مسکن برخوردار نبوده‌اند.

انتهای پیام/ 72001/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول