اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی:

تلاش‌ پژوهشگران همچون مدافعان 8 سال دفاع مقدس با ارزش است

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تلاش‌های مجاهدانه دانشمندان و پژوهشگران همچون ایثارگری مدافعان 8 سال دفاع مقدس با ارزش است.

تلاش‌ پژوهشگران همچون مدافعان 8 سال دفاع مقدس با ارزش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، ملک سلیمانی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی، تلاش‌های مجاهدانه دانشمندان و پژوهشگران عرصه علم و فن‌آوری را همچون جهاد کسانی دانست که با نثار خون خود پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را برای میهن اسلامی به ارمغان آوردند.

وی رمز پیروزی انقلاب اسلامی را اتحاد و همدلی مردم و پیروی محض از امام راحل عنوان کرد و گفت: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره دشمن چالش‌ها و موانع زیادی پیش روی جمهوری اسلامی ایران قرار داده که با پیروی از ولایت فقیه توانسته‌ایم بر مشکلات فائق شویم.

سلیمانی حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور را یکی از مهم‌ترین آرمان‌ها و اهداف بنیانگذار و رهبر کبیر انقلاب اسلامی نام برد و اظهار داشت: امام‌خمینی(ره) دست‌یابی به استقلال و خودکفایی کشور را قرار گرفتن در مسیر گسترش آموزش عالی و توسعه علمی کشور می‌دانستند و به همین دلیل از همان آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، شورای انقلاب فرهنگی تشکیل و آغاز به کار کرد.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در حال حاضر نیز بیش از دو دهه است که در پرتو رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری شاهد پیشرفت‌های بسیاری در فرآیند توسعه علمی ایران و ارائه تولیدات علمی دانشمندان کشور به جامعه جهانی هستیم.

سلیمانی با بیان اینکه دستاوردهای علمی کشور هدیه انقلاب اسلامی است که در سایه خودباوری حاصل شده است، یادآور شد: عوامل اصلی تحول و پیشرفت علمی در کشور، مدیریت بی‌نظیر توسعه علمی کشور توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، سرمایه‌گذاری دولت‌ها در بخش آموزش عالی، فراهم کردن زیرساخت‌های علمی در دانشگاه‌‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور و تلاش‌های بی‌وقفه دانشگاهیان، پژوهشگران و نخبگان است.

وی با اشاره به اینکه نخبگان علمی و پژوهشگران به عنوان پیش‌قراولان نهضت علمی کشور رسالت سنگینی بر دوش دارند، گفت: پیش از انقلاب اسلامی حتی یک مقاله ISI در پایگاه‌های جهانی نمایه نشده بود، اما امروز جهش علمی ایران تمامی کشورها را متعجب کرده است.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: جایگاه علمی کشور در سال 2012 به رتبه 13 در جهان و رتبه اول در بین کشورهای خاور‌میانه ارتقا یافته و بیش از 36 درصد از مقالات خاور‌میانه و حدود 9 درصد از مقالات دنیا از آن دانشمندان و پژوهشگران ایرانی است که نشان از روند افزایشی تولید علم در ایران به میزان 11 برابر میانگین جهانی است که همه این‌ها در پرتوی برکات انقلاب اسلامی است.

سلیمانی ادامه داد: هم اکنون بیش از چهار میلیون و 500 هزار دانشجو در کشور به دانش‌پژوهی اشتغال دارند که تقویت مدیریت علمی برای دستیابی به نتایج پژوهشی برجسته و عملیاتی شدن ایده‌های نو پژوهشی امری ضروری است.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز با بهره‌مندی از اساتید فرهیخته و توانمند و برخورداری از امکانات فنی، آزمایشگاهی و کارگاهی توانسته است با انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی و ابداعات و اختراعات سهم قابل توجهی در توسعه علمی کشور داشته باشد و امید است این دانشگاه بیش از پیش نیز در مسیر رشد و اعتلای استقلال و اقتدار میهن اسلامی گام بردارد.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران مواضع اصولی برای انقلاب خود ترسیم کرده که به دلیل ویژگی‌های خاص آزاد اندیشی همواره در کانون بدخواهی دشمنان است و تحریم و تهدیدها نیز به این دلیل علیه نظام انجام می‌شود.

سلیمانی عنوان کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی در ایدئولوژی نظام حاکمیت، ارزش‌های دینی و انسانی را محور قرار داده و امروز نیز با حمایت قاطع از ولایت فقیه تمامی توطئه‌ها نقش بر آب شده است.

در این مراسم، نماینده پژوهشگران استان‌های مرکزی، همدان و لرستان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه فعالیت‌های پژوهشی، توانمندی‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی محققین و پژوهشگران در سطح منطقه پرداختند.

انتهای پیام/87001/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول