اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع شمس-284

شاهچراغی: ویژگی‏های معنوی رزمندگان برای دفاع مقدس جاودانگی آورد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه کربلای استان مازندران گفت: آن چیزی که برای شهدا و عملیات‏ مختلف دفاع مقدس جاودانگی آورد، درون‏مایه و ویژگی‏های معنوی رزمندگان اسلام، پاسداران و بسیجیان بود.

شاهچراغی: ویژگی‏های معنوی رزمندگان برای دفاع مقدس جاودانگی آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی در جمع پاسداران سپاه استان سمنان اظهار داشت: امام، سپاه را ایجاد کرد تا مکمل باشد و سپاه باید در هر جایی که خلأ وجود دارد، حاضر شود و این وظیفه قانونی سپاه است.

وی با بیان اینکه شاید این سئوال مطرح شود که سپاه برای چه نقش‏های متعددی دارد، خاطرنشان کرد: سپاه براساس وظیفه قانونی و ذاتی خود در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، نظامی و اقتصادی صاحب نقش است و این نقش در همه میدان‏های سخت، نیمه‌سخت و نرم قابل ارائه و دارای مصداق است.

فرمانده سپاه کربلای استان مازندران ادامه داد: در شرایط فعلی قدرت فنی، علمی و سیستم‏های دستیابی به اطلاعات بسیار پیشرفت کرده است، بنابراین ضمن بهره‏گیری از این سیستم‏ها، باید به خوبی از اطلاعات موجود محافظت کرد.

وی تصریح کرد: میدان نبرد فعلی مثل میدان‏های قبلی در دوران دفاع مقدس دارای خط مشخصی نیست؛ هر منزل، هر محله و هر شهر و هر فردی در خط نبرد است و آماج حملات قرار دارد.

شاهچراغی اضافه کرد: سخت‏افزارها برای ارتقای آمادگی لازم است، اما اعتقاد و باور دینی است که نقش اصلی دارد؛ چراکه میدان الگو شدن و میدانی که منجر به آفرینش عملیات مختلف شد و رزمندگانی دلاور و مستحکم آفرید، میدان نرم‏افزاری است.

وی با بیان اینکه اگر بنا باشد که در میدان ایستاد و حماسه آفرید، باید در میدان نبرد حضور داشت، افزود: این مسئله اتفاق نمی‏افتد، جز اینکه باور و اعتقاد حقیقی به خداوند وجود داشته باشد.

فرمانده سپاه کربلای استان مازندران بیان داشت: این باورها و اعتقادات است که از عمق آن شهیدان به وجود می‏آیند و شهیدان کسانی هستند که مزارشان به تعبیر امام (ره) دارالشفا شده است.

وی با اشاره به اینکه ما امروز درگیر نبرد نهایی هستیم، گفت: این جنگ فرهنگی، اتوبانی دو طرفه است، ما در این جنگ هم به دشمن ضربه می‏زنیم و اگر مراقب نباشیم از دشمن ضربه خواهیم خورد، بنابراین باید میل و انگیزه فردی را برای این جنگ ارتقا داد.

شاهچراغی صریح کرد: عناصر دشمن در همه فضاها اعم از فضای حقیقی و مجازی و در همه ابعاد تلاش می‏کنند و باید دلهای ما یکی باشد، کنار هم باشیم، متحد باشیم؛ چراکه دشمن تلاش می‏کند از هر فرصتی برای رخنه در بنیان مومنان و ایجاد تفرقه استفاده کند.

فرمانده سپاه کربلای استان مازندران گفت: عملیات والفجر هشت داد سپاه و بسیج در پرتو ایمان و معنویت و روح استقلال‏خواهی و ابتکار، یک نقش الگوساز برای جامعه دارد.

وی اذعان داشت: ظرفیت آفرینش والفجرهای هشت در جامعه و در بین دین‏داران وجود دارد، اما باید توجه داشت برای پیروزی در میدان مقابله حق و کفر، در ایفای نقش خود کوتاهی نکنیم و به وظیفه خود به موقع عمل کنیم.

انتهای پیام/2249/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول