اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رفسنجان‌ عنوان کرد

آبیاری قطره‌ای 5 هزار‌ هکتار از اراضی کشاورزی رفسنجان ‌

خبرگزاری فارس: ‌فرماندار رفسنجان گفت: 5 هزار و 360 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان رفسنجان زیر پوشش آبیاری قطره‌ای است.

آبیاری قطره‌ای 5 هزار‌ هکتار از اراضی کشاورزی رفسنجان ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان اکبر پورمحمدی بعد از ظهر امروز در حاشیه سفر استاندار کرمان به این شهرستان اظهار داشت: دهه فجر سال جاری با بهره‌برداری‌ بیش از 70 طرح عمرانی در رفسنجان همراه بوده که بیش از 300 میلیارد ریال هزینه طرح‌ها در بخش‌های مختلف است.

وی افزود: تاکنون بیش از 5 هزار و 360 هکتار از اراضی با ‌سیستم آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شوند که 625 هکتار آن مربوط به سال جاری است.

پورمحمدی خاطر‌نشان کرد: در سال جاری بیش از 340 میلیارد ریال در بحث آب آشامیدنی روستایی هزینه حفر چاه، تجهیز و ساخت منابع انتقال خط لوله آب از چاه‌ها به منابع و از منابع به روستاها داشتیم.

وی همچنین به پروژه‌های مقاوم‌سازی مدرسه‌ها در دهه فجر اشاره کرد و بیان داشت: در زمینه برق‌رسانی نیز دهه فجر ‌سال جاری طرح‌های مفیدی به بهره‌برداری رسید.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: سال جاری بیش از 100 طرح در روستاها داشتیم که برخی افتتاح و بخش عمده‌ای در دست اجرا هستند.

پورمحمدی خاطر‌نشان کرد: در بخش مسکن روستایی با ارائه تسهیلات خوبی که در اختیار روستاییان قرار گرفت، مردم زیادی توانستند خانه‌ها‌ی خود را مقاوم‌سازی کنند.

فرماندار رفسنجان از مشارکت 60 میلیارد ریالی مردم روستاها برای بهسازی روستاها، ساخت پارک‌ها، جدول‌گذاری، آسفالت‌، روشنایی و ... خبر داد و عنوان کرد: بیش از 60 میلیارد ریال نیز توسط دهیاری‌ها و شوراها در این زمینه هزینه شده است.

وی به اجرای بیش از 60 طرح در در چهار شهر کوچک وبزرگ رفسنجان اشاره کرد و بیان داشت: این طرح‌ها هم با بخش خودیاری و منابع خودشان هزینه شده و هم‌ با بخشی از سهم آلایندگی اجرا شده است.

انتهای پیام/80016/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول