اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خبر داد

‌اختصاص 200 میلیارد تومان برای ‌توسعه شبکه آبیاری آبپخش

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از تخصیص 200 میلیارد تومان برای ساماندهی و توسعه شبکه آبیاری آبپخش خبر داد.

‌اختصاص 200 میلیارد تومان برای ‌توسعه شبکه آبیاری آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، شاپور رجایی ‌در بازدید از شبکه‌های آبیاری دشتستان اظهار داشت: تامین آب مورد نیاز کشاورزی و توزیع عادلانه آب در مناطق مختلف مورد تاکید مسئولان قرار دارد و در این راستا از همه امکانات موجود بهره می‌بریم.

وی افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و بهره‌برداری از این طرح‌ها از اولویت‌های اساسی مسئولان در استان بوشهر در حوزه آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: در استان بوشهر به طور متوسط به ازای هر 900 لیتر آب مصرفی یک کیلو محصول تولید می‌شود و در ارتباط با برخی از محصولات راهبردی در دشتستان به ازای هر چند هزار لیتر آب مصرفی یک کیلو محصول تولید می‌شود.

رجایی یادآور شد: بهره‌وری آب باید به سمت و سویی برود که هم به سود کشاورز باشد و هم با تولید بیشتر و بهتر و استفاده درست از منابعی که در اختیار داریم به سمت خودکفایی و استقلال کشور پیش برویم.

وی از پوشش بتونی 260 کیلومتر از کانال‌های آبیاری دشتستان خبر داد و گفت: این مهم طی چند سال اخیر و با تلاش مسئولان شرکت آب منطقه‌ای بوشهر محقق شده است.

این مسئول به اهمیت شبکه آبیاری آبپخش افزود: آبپخش نقش مهمی در کشاورزی در استان بوشهر دارد و تامین به موقع آب مورد نیاز کشاورزان این منطقه در دستور کار قرار دارد.

رجایی از تخصیص 200 میلیارد تومان برای ساماندهی و توسعه شبکه آبیاری آبپخش خبر داد و ابراز داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته 200 میلیارد تومان طی دو برنامه توسعه تخصیص می‌یابد.

وی افزود: همچنین 75 میلیارد تومان نیز برای شبکه شبانکاره هزینه شده است.

انتهای پیام/2451/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول