اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مسجد قبا سنندج:

توجه به معنویات باید اولویت نخست باشد/قهرمانان کاذب موجب بدبینی جامعه می‌شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه مسجد قبا سنندج با اشاره به لزوم توجه به مسائل دینی مردم اظهار کرد: پرداختن به معنویات باید همواره نخستین اولویت مسئولان باشد.

توجه به معنویات باید اولویت نخست باشد/قهرمانان کاذب موجب بدبینی جامعه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا خلیل آدابی ظهر امروز در هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج با بیان اینکه خواست و دستور خداوند پیروی از دستورات قرآن در تمامی شئونات زندگی از سوی انسان‌هاست اظهار کرد: همه باید راه خدا را در پیش بگیرند که وظیفه اساسی در این باره به عهده مسئولان است.

وی با انتقاد از سهل‌انگاری‌ موجود در خصوص لزوم توجه به فریضه مهم نماز این مسئله را به عنوان یکی از معضلات مهم معنوی جامعه عنوان کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج در ادامه با اشاره به دستاوردهای مهم انقلاب در 30 سال گذشته در زمینه‌های عمرانی و بویژه در روستاها تصریح کرد: با وجود تمامی این اقدامات هنوز برخی کاستی‌ها در شهر مردم را آزار می‌دهد.

ماموستا آدابی وجود تورم فزاینده که با تحریم‌های سنگین دشمنان همراه شده است را موجب پدیدار شدن مشکلات اقتصادی برای برخی از آحاد جامعه عنوان کرد و افزود: باید در این باره از سوی مسئولان تدابیر جدی اندیشیده شود.

وی با یادآوری اینگونه مسائل در زمان صدر اسلام، الگو گرفتن از مکتب پیامبر و آموزه‌های دینی را در این باره خواستار شد و تأکید کرد: باید با تحقیق خانواده‌های نیازمند شناسایی و حمایت شوند زیرا ممکن است بسیاری از آنها به دلیل حفظ عزت نفس خود رغبتی به استمداد طلبیدن نداشته باشند.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام با این مضمون که خداوند به مسلمانان به خاطر فقرا روزی عطا می‌فرماید گفت: پس باید در جامعه اسلامی حق فقرا نیز ادا شود.

آدابی در پایان ابراز امیدواری کرد با همت بیشتر مسئولان شهرستان شاهد ریشه‌کنی فقر به صورت کامل باشیم.

قهرمانان کاذب موجب بدبینی جامعه می‌شوند

در ادامه این جلسه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج در سخنانی با انتقاد از برخی برنامه‌های فرهنگی اجرا شده از سوی نهادهای مختلف بدون دریافت مجوز از این اداره تأکید کرد: در قانون تصریح شده است که هرگونه اکران فیلم و برگزاری کنسرت باید با اجازه ارشاد اسلامی باشد.

حمیدرضا گوهری نمایش دادن برخی قهرمانان کاذب و پوشالی در این‌گونه فیلم‌ها را موجب بدبینی مردم دانست و اظهار کرد: برای جلوگیری از اینگونه موارد باید هماهنگی‌های لازم با فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرد.

وی در پایان با قدردانی از برگزاری باشکوه جشن انقلاب در شهر شویشه با شرکت هزار نفر از مردم این امر را سند زنده‌ای برای وفاداری مردم به آرمان‌‌های نظام عنوان کرد.

انتهای پیام/79012/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول