اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

الگویی برای جنبش‌های دینی

کتاب «مردم‌سالاری دینی» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب مردم‌سالاری دینی (الگویی برای جنبش‌های دینی) به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

کتاب «مردم‌سالاری دینی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب مردم‌سالاری دینی (الگویی برای جنبش‌های دینی) از چهار فصل اصلی مانند تبیین نظری مردم‌سالاری دینی، ظرفیت‌های مردم‌سالاری دینی برای الگو شدن، چالش‌های فرا روی الگو شدن مردم‌سالاری دینی و روش‌های الگوسازی مردم‌سالاری دینی به وسیله برنامه‌سازان تشکیل شده است.

«مفهوم الگوسازی برای جنبش‌های دینی»، «مفهوم مردم‌سالاری در نظام مردم‌سالاری دینی»، «الگوی مردم‌سالاری دینی»، «ادله مردم‌سالاری دینی»، «یکسان بودن شکل کلی مردم‌سالاری دینی»، «جنبه فطری نظام مردم‌سالاری دینی»، «ظرفیت‌های مختص به جهان اسلام»، «چالش‌های نظری در جهان اسلام»، «چالش‌های فرا روی الگو شدن مردم‌سالاری دینی» و «امید بخشی به آینده مردم‌سالاری دینی» از دیگر موضوعات مطرح شده در این کتاب است. 

این کتاب می‌کوشد با زبان تأکید بر بدیهیات به تبیین و اثبات ویژگی‌های منحصر به فرد نظام مردم‌سالاری دینی نسبت به دیگر نظام‌های حکومتی بپردازد و الگویی جامع از نظام مردم‌سالاری دینی برای ملت‌های مسلمان و جنبش‌های دینی ترسیم کند.

در این طرح بیشتر از ادله عقلی و منطقی استفاده شده است تا با توجه به جنبش گسترده بیداری اسلامی، زمینه استقرار نظام حکومتی مورد نظر اسلام در جوامع مسلمان پدید آید و عمل به آموزه قرآنی و اسلام محقق شود.

نویسنده معتقد است تلاش برای احیای حق و نابودی باطل، ارزشی به شمار می‌آید که در آموزه‌های اسلامی بر آن بسیار تأکید شده است. مردم‌سالاری دینی که نمادی از این تلاش است، در نظام حکومتی اسلام جایگاه ارزشمندی دارد. در جامعه‌ای که ارزش‌های دینی و مذهبی مبنا و اساس است و مردم دستورهای اخلاقی اسلام را به عنوان اخلاق برتر پذیرفته باشند، این شیوه حکومتی بهترین و آرمانی‌ترین شیوه حکومت خواهد بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی که آرمان‌های نظام مقدس اسلام روشن‌تر شد، لزوم تحقق مردم‌سالاری دینی نیز بیش از پیش جلوه‌گر شد.

کتاب مردم‌سالاری دینی (الگویی برای جنبش‌های دینی) توسط محمد همتی تألیف شده و با شمارگان هزار و 200 عدد و به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

انتهای پیام/78003/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول