اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر بین‎المللی شعر فجر:

آثار 3000 شاعر در قالب کتاب منتشر شد

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هفتمین جشنواره بین‎المللی شعر فجر گفت: حداقل 3 هزار شاعر آثار خود را به صورت کتاب منتشر کردند.

آثار 3000 شاعر در قالب کتاب منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا حمیدی در حاشیه مراسم شعرخوانی منطقه‎ای فجر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: به همین دلیل بخش اصلی هشتمین جشنواره بین‎المللی شعر فجر به کتاب اختصاص داشته و ارسال آثار به بخش جنبی منتقل می‎شود.

وی شعر را نشانه هویت یک جامعه دانست و افزود: بدون تردید جوامع دارای هویت، شعر دارند.

شعر و ادب فارسی خدمات زیادی به فرهنگ اسلامی کرد

دبیر هفتمین جشنواره بین‎المللی شعر فجر خاطرنشان کرد: جهان بدون شعر و شاعری تنگستان است، شعر نه برای خواندن بلکه برای شنیدن و پرواز کردن است.

حمیدی تاکید کرد: خدمات شعر و ادب فارسی به فرهنگ اسلامی از فلسفه و عرفان بیشتر است، حتی برخی از فلاسفه و حکما برای توضیح برخی موضوعات به شعر مراجعه می‎کنند.

به گفته وی، هر ملتی برای خود هنر ملی دارد، در برخی از کشورها موسیقی، معماری و نقاشی هنر ملی است، اما ایرانیان شعر را هنر ملی خود می‎دانند.

توجه رسانه‎ها به شعر اندک است 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شعر از قرن‎ها قبل به ما به ارث رسیده است، از رسانه‎ها خواست تا به این هنر بیشتر توجه کنند.

حمیدی با انتقاد از رسانه‎ها به دلیل توجه اندک به شعر خاطرنشان کرد: شعر از زمان تولد تا مرگ همراه انسان است، چه آن زمان که بعد از تولد با اشعار کودکانه آرام می‎گیرد و چه آن زمان که بعد از مرگ برای نکوداشت نام وی شعری بر سنگ قبر وی می‎نویسند.

وی توجه به شعر را وظیفه همگانی دانست و تاکید کرد: حمایت از شعر حمایت از هنر ملی ایرانیان است.

از شعرای پیشکسوت تجلیل می‎شود

دبیر هفتمین جشنواره بین‎المللی شعر فجر ادامه داد: برخلاف عرصه فیلم که فیلمسازان پیشکسوت همچنان در جشنواره‎های فیلم حضور می‎یابند، در عرصه شعر شعرای پیشکسوت به منظور تشویق و ایجاد انگیزه در جوانان و فراهم شدن زمینه‎های لازم برای شناسایی آنها از ارسال آثار به جشنواره شعر خودداری می‎کنند.

به گفته حمیدی، برای تجلیل از پیشکسوتان و ارج نهادن به آنها امسال آثار شعرای شاخص جمع‎آوری و از برگزیدگان این آثار تقدیر می‎شود.

انتهای پیام/2307/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول