اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

«ضیافت زخم» منتشر شد

خبرگزاری فارس: «ضیافت زخم» اثری از محمدرضا رستم‌پور که از طرف نشر شاملو منتشر شده است. منتشر شد.

«ضیافت زخم» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، «ضیافت زخم» مجموعه تازه‌ای‌ از محمدرضا رستم‌پور است که به تازگی از طرف حوزه هنری ایلام و نشر شاملو منتشر شده است.

این کتاب چهل شعر کوتاه عاشورایی را در بر دارد که با نگاهی متفاوت به امام حسین (ع) و یارانش بدون اینکه شاعر در شعرها حضور داشته باشد از زبان شاهدان ظاهراً بی‌جان کربلا روایت شده است.

گویی که اشیایی مانند شیشه شفاف یک اتوبوس که از کربلا می‌گذرد، هواپیمایی که از صحرای کربلا می‌گذرد، فرات، تیر، سپر و ... خود به زبان خاص خود هر کدام گوشه‌ای از مظلومیت امام حسین (ع) را به تصویر می‌کشند، بدون اینکه کسی حضور شاعر و مؤلف را در آنها احساس کند.

«ضیافت زخم» چهارمین مجموعه مستقل محمدرضا رستم‌پور است، پیش از این مجموعه شعر‌های از زبان زخم‌ها، نام دیگر نیامدن، لانه‌ویز و چهار مجموعه گردآوری نیز از این شاعر از طرف دفتر شعر جوان، نشر گوتار و حوزه هنری منتشر شده است.

محمدرضا رستم‌پور که با دو زبان فارسی و کردی به صورت جدی و فعال شعر را دنبال می‌کند در هر مجموعه تازه‌ای که منتشر می‌کند، سعی دارد زبان و فضایی تازه‌تر را تجربه کند و در پی تکرار گذشته نباشد.

پیش از این، حوزه هنری ایلام مجموعه رباعی «شین» سروده جلیل صفربیگی را با مضامین عاشورایی و از سوی انتشارات سپیده باوران به چاپ رسانده بود.

انتهای پیام/2246/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول