اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه حضور در اصفهان

چشم دشمنان از حضور پرشکوه فرزندان روح‌الله خیره شد

خبرگزاری فارس: امروز چشم دشمنان از حضور پرشکوه ملت ایران خیره شد و مردم اصفهان نیز همگام و همراه با ملت ایران، افتخاری دیگر در تاریخ شکوه‌آفرین انقلاب رقم زدند.

چشم دشمنان از حضور پرشکوه فرزندان روح‌الله خیره شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، راهپیمایی مردم اصفهان در حالی به پایان رسید که با صحنه‌های جالبی مانند دوچرخه‌سواری نمادین بسیجیان از آتشگاه تا میدان امام خمینی (ره)، حضور چشمگیر کودکان افراد پیر، مسن، جانبازان و معلولان همراه بود.

از دقایقی پیش از آغاز مراسم در ساعت 9 و 30 دقیقه جمعیتی انبوه در ورودی خیابان سپه که به میدان امام منتهی می‌شود، حضور داشتند، ضمن اینکه تمام خیابان‌های منتهی به چهارباغ اصفهان، سرشار از جمعیتی بود که در دسته‌ها و گروه‌های مختلف در حال حرکت به سمت میدان امام خمینی (ره) بودند.

جمعیت در حالی که شعارهایی همانند "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده"، "ما ملتی غیور و آزاده‌ایم در حفظ دین و کشور آماده‌ایم" و موارد دیگر بر زبانشان جاری بود به سمت میدان امام حرکت می‌کردند.

دوچرخه‌سواری نمادین بسیجیان از خیابان آتشگاه تا میدان امام (ره) اصفهان از جمله برنامه‌های شاخص این مراسم بود، ضمن اینکه حرکات بسیجیان رزمی‌کار پایگاه ذوالفقار، حرکت نمایشی اسکیت‌سواران و حرکات آکروباتیک دوچرخه‌سواران اداره‌کل ورزش و جوانان از برنامه‌های شاخص این مراسم بود.

جایگاه ویژه مراسم در میدان با میدان امام خمینی (ره) متناسب با روز 22 بهمن به زیبایی تزئین شده بود و بادکنک‌های سفید بزرگ که بر روی آنها شعارهای انقلابی نقش بسته بود، آسمان میدان را زینت می‌داد که این بادبادک‌ها در پایان مراسم رها شدند.

همچون سال‌های گذشته تعداد زیادی کاریکاتور از آدمک‌‌های دولتمردان آمریکا و اسرائیل در دست مردم به چشم می‌خورد که در حرکتی نمادین آنها را پس از ورود به میدان امام خمینی (ره) به آتش کشیدند.

روح‌الله شریفی یکی از معلولان شرکت‌کننده در این مراسم درباره شرکت پرشور مردم اصفهان در راهپیمایی گفت: حضور پرشور مردم اصفهان در راهپیمایی 22 بهمن امسال نشان از آمادگی مردم همیشه در صحنه اصفهان در عرصه‌های مختلف دارد، من نیز برای دفاع از این انقلاب در این مراسم شرکت کرده‌ام و به بیگانگان می‌گویم، همبستگی ما را ببینید، شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید.

خواهر یکی از شهیدان دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: سه تن از برادران من شهید شده‌اند که یکی از آنها توسط ساواک و دو تن دیگر در جنگ تحمیلی به شهادت رسیده‌اند، ما از تقدیم این شهدا به کشورمان راضی و سرافراز هستیم و جانمان را فدای رهبر می‌کنیم.

یکی از روحانیون به عنوان نماینده این قشر از مردم شرکت‌کننده در مراسم درباره راهپیمایی امروز گفت: این حضور پرشور نشانه این است که مردم با وجود مشکلات به میهن خود عشق می‌ورزند و این جمعیت انبوه نماد مشت آهنی ملت ایران بر دهان کسانی است که اندیشه تجاوز بر این مملکت ما را در ذهن می‌پرورانند.

حضور خبرنگاران و عکاسان بسیار چشمگیر بود و در این میان عکاسان مردمی و خارجی نیز شور دیگری به این مراسم بخشیده بودند.

غرفه‌های فرهنگی و صلواتی بسیار در طول مسیر برگزاری مراسم به چشم می‌خورد که نشان از حضور پررنگ اقشار مختلف مردم و اصناف و گروه‌های مختلف سیاسی در اصفهان در راهپیمایی امسال داشت.

خانمی که به همراه خواهر و فرزندان خردسال خود در این مراسم شرکت کرده‌ بود، به خبرنگار فارس گفت:  به دلیل دفاع از آرمان‌های انقلاب با فرزندان خردسال خود در راهپیمایی شرکت کردم تا این صحنه‌های عظیم را ببینند و برای دفاع از این مرز و بوم آماده شوند.

وی ادامه داد: هدف از حضور ما در این راهپیمایی، دفاع از میهن و اعلام همبستگی با رهبر معظم انقلاب است و وظیفه خود دانستم با حضور گسترده در این راهپیمایی چشم دشمنان را کور کنم.

راهپیمایان شرکت‌کننده در مراسم 22 بهمن با قرائت بیانیه پرشورتر از قبل در حالی که هنوز شعارهایی در حمایت از رهبر معظم انقلاب و بر ضد حربه‌های ننگین مستکبران بر زبان داشتند به تدریج میدان را ترک کردند.

انتهای پیام/63008/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول