اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد به صنعت و معدن:

مردم را به صف نکشانید / توزیع کالاها محله‌ای شود

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد توزیع محله به محله کالاهای مورد نیاز مردم را روش جایگزینی مناسبی برای تمرکز توزیع در نقاط محدود دانست و گفت: کشاندن مردم به صف، دوربین‌ها و قلم‌ها را هم به سمت خود می‌کشاند و درست نیست.

مردم را به صف نکشانید / توزیع کالاها محله‌ای شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری ظهر امروز در نشست کارگروه تنظیم بازار با تأکید بر شأن والای مردم قدرشناس و شایسته استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اینکه توزیع کالاها را تنها در چند نقطه خاص انجام دهیم و موجب تشکیل صفوف مردم برای دریافت برخی کالاها باشیم، به هیچ عنوان در شأن مردم و نظام اسلامی نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تشکیل صفوف طولانی مردم دشمن شاد کن است، گفت: تمرکز توزیع کالاها تنها در چند نقطه در شهرها دوربین‌ها و قلم‌ها را به سمت خود می‌کشاند که از صنعت و معدن می‌خواهم یک نظم منسجم را به نظام توزیع کالا در این استان بدهد.

صابری همچنین تأکید کرد: کالاهای اساسی و پر تقاضایی چون مرغ و برنج نباید موجب غفلت مسئولان صنعت و معدن از سایر کالاهای به ظاهر غیرضروری ولی در واقع ضروری شود.

وی با اشاره تلویحی به گرانی برخی مواد شوینده از جمله "تاید" ادامه داد: شاید گفته شود مواد شوینده کالای ضروری نیست، ولی واقعیت این است که مواد شوینده از نیازهای مهم مردم است که باید توزیع، عرضه و قیمت آن کنترل شود.

لزوم دسترسی آسان مردم به کالاهای مورد نیاز / توزیع محله‌ای جایگزین توزیع در نقاط محدود شود

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع محله به محله کالاهای مورد نیاز مردم به ویژه در ایام پایانی سال را روش جایگزینی مناسبی برای تمرکز توزیع در نقاط محدود دانست و گفت: وقتی مردم دسترسی آسان به کالاهای مورد نیاز خود داشته باشند، دیگر نه ترافیکی در شهر به وجود می‌آ‌ید و نه هم هزینه‌های رفت و آمد و خطرات جانی و حوادث.

 

وی تأکید کرد: عرضه میوه را تنها به میادین محدود نکنید، زیرا مردم باید به راحتی و در نزدیک‌ترین مکان ممکن آنچه را نیاز دارند، تهیه کنند.

صابری ادامه داد: من معتقدم حتی باید در نظام توزیع کالاها دهستان‌های بزرگ را هم از نظر فراموش نکنیم و این‌گونه نباشد که دسترسی و رفاه مردم در مرکز استان باشد و تولید و زحمات در شهرهای دورافتاده‌ای مانند دیشموک.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: یک فرد روستایی نیز به مانند فردی که در تهران نشسته است از این نظام حق دارد و ما وظیفه داریم دسترسی کالا را به روستائیان نیز آسان کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بازی صنعت و معدن در موضوع برنج را ضعیف خواند و تصریح کرد: در بازی برنج سه امتیاز بازی حاصل نشد و این رویه باید اصلاح شود.

به گزارش فارس، یک شرکت خصوصی به تازگی با تعریف یک مکانیسم جدید در توزیع برخی کالاهای مورد نیاز مردم با محوریت کالاهای داخلی و توزیع محله به محله، آمادگی خود را برای پایان دادن به دغدغه‌های موجود نظام توزیع در کهگیلویه و بویراحمد به رئیس سازمان صنعت و معدن و استاندار این استان اعلام کرده است.

انتهای پیام/82005/ب40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول