اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

برخی نقدها کاربرد انتخاباتی دارد

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: برخی نقدهای غیرکارشناسانه تنها برای جمع‌آوری رای در انتخابات مطرح می‌شود.

برخی نقدها کاربرد انتخاباتی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق‌عابدین صبح امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه فارس اظهار داشت: شعار دادن مشکل این استان را حل نمی‌کند و اگر نمایندگان یا سایر افراد نقد یا پیشنهاد کارشناسانه‌ای دارند ما آمادگی شنیدن آن را داریم.

وی افزود: بیشترین منابع صندوق در کشور با 23 طرح یک‌میلیارد و 500 میلیون دلاری به استان فارس اختصاص یافته و این امر به معنای آن است که تلاش خوبی در فارس جریان دارد.

صادق‌عابدین ادامه داد: هیچ‌کس نمی‌تواند این استان را یک ساله صنعتی کند بلکه افراد باید امروز تلاش کرده و چند سال بعد نتیجه را برداشت کنند.

استاندار فارس اضافه کرد: برخی به عوام‌فریبی در فارس عادت کرده‌اند و با بیان سخنان کلی و غیرکارشناسانه زحمات مجموعه‌ای را که در حال کار است زیر سوال می‌برند.

این مسئول تصریح کرد: رسانه‌ها در آستانه انتخابات مراقب باشند فضای این استان از آرامش خارج نشود تا همچنان عرصه برای تلاش و کار مساعد بماند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگانی که در کمیسیون معدن فعال هستند تعامل خوبی با استانداری دارند و طرح و برنامه خود را ارائه می‌دهند، اما برخی همواره به کلی‌گویی می‌پردازند.

صادق‌عابدین ابراز داشت: فرصت کشاورزی این استان برای ما غنیمت است و تمام تلاش خود را برای افزایش بهره‌وری در این بخش انجام می‌دهیم.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: در بخش صنعت نیز باید همکاری خوب فعلی با بخش خصوصی ادامه پیدا کند.

به گفته وی، مزیت نسبی فارس به دلیل همجواری با عسلویه و صنعت نفت و گاز است.

وی ادامه داد: در صنعت نفت و گاز در گذشته اقدام عملیاتی انجام نشده بود، اما با جمع آوردن شرکت‌های نفتی در این استان و تشکیل کنسرسیوم نفت و گاز فارس اکنون این تیم برای اجرای فازهای بعدی عسلویه طرح ارائه داده و وزیر نفت تاکید کرده اجرای پالایشگاه، فازهای بعد پارس جنوبی و موارد دیگر باید به فارس واگذار شود.

صادق‌عابدین عنوان کرد: کنسرسیوم برق فارس نیز فعال شده و در خارج از کشور نیز فعال است.

این مسئول گفت: با تمام این اقدامات فارس در کشور جایگاه خود را پیدا کرده و اگر کسی غیر از این صنعت مورد دیگری را مزیت نسبی می‌داند و ظرفیت‌های بهتری می‌شناسد آمادگی شنیدن آن را در جلسات شورای برنامه‌ریزی و به صورت رو در رو داریم.

استاندار فارس متذکر شد: رسوب بانک‌ها بسیار است و بانک ملت با آن که بیشترین سپرده‌گذاری را دارد کمترین خدمات را به به صنعت ارائه می‌دهد.

وی متذکر شد: با آمادگی که کنسرسیوم نفت و گاز این استان در اجرای فازهای بعدی عسلویه دارد بانک ملت باید منابع خود را در اختیار آن قرار دهد.

صادق‌عابدین در پایان خاطرنشان کرد: یک‌شبه نمی‌توان استانی را صنعتی کرد اما این راه هفت یا هشت ساله را با تلاش می‌توان به دو یا سه سال رساند.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول