اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

انتقاد از تخصیص 24 درصدی اعتبار حوزه آب / عدالت در تخصیص‌ها رعایت شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: بنده تازه متوجه شده‌ام که خزانه کشور در یک بی‌عدالتی آشکار تخصیص برخی از استان‌ها را در حوزه آب 75 درصد قرار داده در حالی که سهم استان ما 24 درصد است.

انتقاد از تخصیص 24 درصدی اعتبار حوزه آب / عدالت در تخصیص‌ها رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرموذن در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که صبح امروز با حضور اعضا در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بنده از استاندار اردبیل که به صورت پیگیرانه، فنی و نقادانه طرح جامع و تفصیلی شهرها را مصوب کرده و در اختیار شهرداری‌‌ها و فرمانداری‌ها قرار می‌دهند، قدردانی می‌کنم و این حرکت کم ‌سابقه را نشان کار‌آمدی استاندار در حوزه عمرانی و اجرایی می‌دانم.

وی خاطرنشان کرد: مصوب شدن طرح‌های جامع و تفصیلی به یقین به توسعه همه‌جانبه اشتغالزایی، حوزه گردشگری، صنایع دستی، تولید و همچنین رونق اقتصادی بیش از هر زمان دیگر کمک می‌کند و سبب می‌شود برنامه‌ریزی‌ها درست و دقیق صورت گیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما نمایندگان استان تا حصول نتیجه پیگیر کارهای اساسی و زیر‌بنایی در استان هستیم و از مدیران اجرایی و فرمانداران نیز انتظار داریم که به صورت واقع‌بینانه مشکلات و تنگناها را نیز به گوش ما برسانند تا به صورت ملی موضوعات را پیگیری کنیم.

پیرموذن با اشاره به اینکه در تخصیص‌های امسال اصل عدالت رعایت نشده و برخی از استان‌ها نظیر اصفهان 75 درصد، آذربایجان شرقی 50 درصد و کرمانشاه 53 درصد تامین منابع و اعتبار شده‌اند، گفت: ما قطعاً در هفته آینده این موضوع را از طریق معاونت راهبردی رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی مورد پیگیری قرار می‌دهیم تا حق استان پایمال نشود.

این مسئول تاکید کرد: انتظار این است که خزانه در تامین اعتبار و تخصیص‌ها عدالت را رعایت کند و از هرگونه بی‌عدالتی و نگاه یک‌جانبه پرهیز داشته باشد.

ناظر مجمع نمایندگان استان در شورای برنامه‌ریزی افزود: با همراهی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار و دیگر مسئولان شرح وظایف مجمع در حال نهایی شدن است که در این شرح وظایف سعی شده است، حرکت‌ها به سمتی صورت گیرد تا یک صیانت همه‌جانبه را از منابع استان شاهد باشیم.

تزریق قطره‌چکانی اعتبار صیانت از تولید ظلم به این بخش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیرموذن با انتقاد از نحوه تزریق اعتبار صیانت از تولید بیان داشت: تزریق قطره‌چکانی این اعتبارات واقعاً تولید را به چالش کشانده و رکود در این حوزه را زمینه‌ساز شده است.

وی تصریح کرد: بدون توجه به تولید، ایجاد فرصت اشتغال، توسعه کار‌آفرینی و تولیدات روز‌افزون بسیار سخت است و گاه این امر امکان‌پذیر نیست.

عضو کمیسیون صنایع مجلس به وعده‌های مختلف از قول مدیران، وزرا و مسئولان کشوری برای حل مشکلات مردم استان اشاره کرد و ادامه داد: ما با همراهی استاندار پیگیری می‌کنیم تا این وعده‌ها به عمل تبدیل شود.

پیرموذن ابراز داشت: همچنان پتروشیمی اردبیل از دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی به دلیل ایرادات بنی اسرائیلی از طریق متولیان این صندوق محروم شده و مشکلات این حوزه برطرف نشده است.

وی عنوان کرد: قرار است به اتفاق نمایندگان تا زمانی که کار به سرانجام نرسیده و مباحث به صورت جدی شکل عملیاتی و لباس اجرا به خود نگرفته، به زبان نیاوریم تا توقعات و انتظارات بالا نرود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با ابراز نگرانی از خروج دام از استان به رغم نیاز منطقه به تولید و فرآوری گوشت و همچنین مباحث مطرح شده در خصوص گندم بی‌کیفیت وارد شده به استان نیز گفت: ما پیگیر این مسائل هستیم و امیدواریم همه مسئولان با مردم صادق باشند و حقایق را بازگو کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیرموذن در پایان سخنان خود همچنین از سفر ابوترابی نائب رئیس مجلس به استان در یوم‌الله 22 بهمن خبر داد و اذعان داشت: قرار است در این سفر برخی از درخواست‌های اهالی استان و همچنین مسئولان به گوش این شخصیت وارسته برسد تا نسبت به راهگشایی اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول