اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اخبار جشنواره فجر در قم

«تابستان طولانی من» پر انتقادترین فیلم روز دوم

خبرگزاری فارس: دومین روز از اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در قم با اکران سه فیلم دنبال شد و در این روز تابستان طولانی من با وجود استقبال خوب مورد انتقاد جدی قرار گرفت.

«تابستان طولانی من» پر انتقادترین فیلم روز دوم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر استان قم، فیلم تابستان طولانی من اثر علی خزاعی‌فر در دومین روز از برگزاری سی و یکمین جشنواره فیلم فجر بر روی پرده سینما وتوس قم رفت.

فیلم داستان پسرک بازیگوش 10 ساله‌ای است که در روستایی دورافتاده در جنوب خراسان زندگی می‌کند. همه مردان روستا به همراه پدر حسن به جبهه می‌روند و تنها کودکان، زنان و پیرمردان در روستا می‌مانند. حسن گمان می‌کند که در غیاب پدرش و بدون امر و نهی‌های او بهترین تابستان عمرش را خواهد گذراند اما اوضاع به دلخواه او پیش نمی‌رود.

در نبود پدر اتفاقات تلخی برای حسن می‌افتد و او را با روی دیگر زندگی یعنی مرگ هم آشنا می‌کند؛ نخست «اسماعیل» پیرمرد تنهای روستا، در تنهایی خودخواسته‌ای جان می‌سپارد و حسن نخستین کسی است که پس از چند روز بی‌خبری، پیکر بی‌جان او را در خانه‌اش می‌یابد.

مدتی بعد پاسداری به دیدن پدربزرگ می‌آید و خبری به او می‌دهد. پدربزرگ به حسن می‌گوید که پدرش اسیر شده است. خود پدربزرگ هم چندی بعد می‌میرد و عروس و نوه‌هایش را تنها می‌گذارد...

بدین ترتیب تابستانی که قرار بود بهترین تابستان حسن باشد، تلخ‌ترین و البته طولانی‌ترین تابستان او می‌شود و گویی تا بازگشت پدر (هشت سال دیگر) به درازا می‌انجامد. پدر حسن پس از هشت سال مفقودالاثر بودن، یک روز بی‌خبر به خانه می‌گردد و ...

این فیلم با بهره‌گیری از فضای جذاب روستا تصاویر قابل قبول و زیبایی را به ترسیم کشیده است ولی به اذعان اغلب منتقدین نبود ساختار مشخص سینمایی و عدم وجود ارتباط و زنجیره بین موضوعات و عناصر متعدد و بدون هدف، این فیلم را تبدیل به فیلمی پر نقد کرده است.

تابستان طولانی من از تولیدات مرکز صدا و سیمای استان خراسان رضوی، نخستین فیلم بلند علی خزاعی‌فر است که به تهیه‌کنندگی سیاوش حقیقی تولید شده و در بخش فیلم‌های مسابقه اول (فیلم اولی‌ها) به رقابت می‌پردازد.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول