اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد خبر داد

بهره‌برداری از بوستان اختصاصی بانوان در مشهد

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از بهره‌برداری بوستان اختصاصی بانوان خبر داد و گفت: این بوستان به مساحت 4400 مترمربع در ضلع شرقی بوستان رجاء و در حاشیه بلوار حر واقع شده است.

بهره‌برداری از بوستان اختصاصی بانوان در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خلیل‌الله کاظمی صبح امروز در یک نشست خبری مناسب‌سازی پارک‌ها را برای استفاده اختصاصی بانوان ضروری دانست و اظهار داشت: در راستای این هدف علاوه بر بوستان ملت و حجاب، پروژه‌های متعدد دیگری در سایر بوستان‌های سطح شهر از جمله بوستان بهشت، ارم، پردیس و ریحانه نیز در حال انجام است.

وی در مورد امکانات پارک رجاء تصریح کرد: در این محوطه اختصاصی امکاناتی مانند وسایل بدنسازی، زمین بدمینتون، زمین والیبال و... برای استفاده بانوان در نظر گرفته شده است. 

کاظمی در ادامه با اشاره به تحصیل دختران در هنرستان آتش‌نشانی مشهد تصریح کرد: تنها هنرستان آتش نشانی دخترانه کشور در سال جاری به صورت پایلوت اقدام به جذب دانش‌آموزان علاقمند کرد و در صورت تقاضای بیشتر قطعا تعداد مدارس اضافه خواهد شد.

وی با تاکید بر امر آموزش برای آتش‌نشانان، افزود: نیروهای متخصص و آموزش دیده علاوه بر فعالیت در آتش نشانی در مباحث ایمنی شهری نیز می‌توانند کمک شایانی کنند.

وی ادامه داد: رشد روزافزون جوامع صنعتی و حوادث انسان ساز باعث شده که نیاز جامعه به نیروهای متخصص بیش از گذشته احساس شود.

کاظمی مشهد را در زمینه آموزش رشته‌های آتش نشانی توانمند دانست و افزود: علاوه بر مدارس پسرانه و دخترانه، مشهد دارای مرکز علمی کاربردی نیز هست که در حال حاضر به متقاضیان سراسر کشور آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد.

وی تعداد فارغ‌التحصیلان و دانشجویان این دانشگاه را بالغ بر 600 نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد در رشته‌های نجات و امداد، مدیریت عملیات در حریق و حادثه و مدیریت پیشگیری حریق آموزش دیده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به نصب المان‌هایی با مضمون اطفای حریق در تعدادی از بوستان‌ها و کمپ‌های زائر شهر مشهد تصریح کرد: هدف از ساخت این المان‌ها و نصب آن در اماکن عمومی، ارتقای فرهنگ ایمنی و نهادینه کردن این فرهنگ در میان شهروندان و زائران و مخصوصا کودکان است.

وی نقش کودکان را در ارتقای فرهنگ ایمنی کلیدی عنوان کرد و افزود: اگر آموزش مباحث ایمنی را از سنین پایه آغاز کنیم قطعا شاهد شهری ایمن و سالم و پاک خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در المان‌هایی که اسفند ماه اجرا می‌شوند قابلیت قرار‌گیری کودک داخل ماکت به عنوان آتش‌نشان وجود دارد و همین امر ذهن کودک را در مورد فرهنگ ایمنی به چالش و پرسش خواهد کشاند.

کاظمی افزود: برای مهد کودک‌ها برنامه وی‍ژ‎‌ه‌ای اجرا کردیم تا نگاه کودکان را به مقوله آتش‌نشانی و فرهنگ ایمنی ارتقا بدهیم زیرا اگر برای فرهنگ‌سازی از دوران کودکی تلاش کنیم، قطعا کودکان ما در آینده در جامعه‌ای سالم زندگی خواهند کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در ادامه از آموزش 1200 نفر آتش‌نشان داوطلب در مشهد خبر داد و گفت: در راستای هدف شهرداری مبنی بر مشارکت مردم در مدیریت شهری، آموزش‌های لازم به نیروی‌های مردمی داوطلب آموخته می‌شود تا در مواقع بحران در امور شهری یاری‌رسان باشند.

وی افزود: از مهر ماه امسال تاکنون تعداد 1200 نفر آتش نشان داوطلب آموزش‌های لازم آتش‌نشانی را در قالب دوره‌های 30 ساعته فرا گرفته‌اند تا در مواجهه با حوادث بتوانند کمک کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر آموزش آتش‌نشانان داوطلب، 80 دوره کلاس‌های 6 ساعته آموزشی نیز برای سایر شهروندان علاقمند در قالب آموزش سایه‌بان امن(منازل) و مسجد ایمن برگزار شده است.

کاظمی همچنین از طراحی و اجرای فضای سبز جدید در میدان انقلاب اسلامی به مساحت 5500 متر مربع خبر داد و خاطر نشان کرد: مبادی ورودی شهر برای شهری مانند مشهد از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، بر همین اساس این میدان با طراحی فضای سبز جدید بهسازی شده است.

وی هدف دیگر این بهسازی را زیبایی منظر شهری و دید بهتر در این میدان عنوان کرد و افزود: در طراحی جدید این میدان، علاوه بر نورپردازی زیبا، 15 گونه درخت و درختچه و ترکیب گل و چمن نیز اجرا شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: در ضلع شمالی این پل و برای تلطیف بدنه پل در منظر شهری و استفاده حداکثری از فضاهای موجود برای ایجاد فضای سبز، در زیر عرشه پل 2800 متر مربع فضای سبز شهری مناسب طراحی و در حال اجرا است.

وی افزود: به دلیل مشکلات ناشی از سایه‌اندازی پل بر روی گیاهان، در این قسمت از انواع گیاهان دائمی و فصلی با ایجاد آبنما استفاده شده که باعث تلطیف روحیه شهروندان و زیباسازی بدنه شهری می‌شود.

انتهای پیام/70005/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول