اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

20 هزار میلیارد ریال درآمد نقدی شهرداری مشهد در سال آینده

بودجه عملیاتی سال 92 شهرداری مشهد به شورا رفت

خبرگزاری فارس: ظهر امروز بودجه عملیاتی سال 92 شهرداری مشهد به شورای اسلامی شهر مشهد تقدیم شد.

بودجه عملیاتی سال 92 شهرداری مشهد به شورا رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد پژمان، شهردار مشهد ظهر امروز در یکصد و شصت و یکمین جلسه علنی سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، بودجه عملیاتی سال 92 شهرداری را به شورای اسلامی شهر تقدیم کرد.

در ادامه این جلسه مهدی برادران، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد با ارائه گزارشی از تدوین بودجه اظهار کرد: گزارش بودجه سال 92 با سه رویکرد عمده شامل حمایت از سرمایه‌گذاران، اشتغال و خدمات عمومی بوده نوشته شده است که با وجود شرایط تورمی حاضر در کشور، برای حفظ سطح خدمات، 33 درصد افزایش بودجه در هزینه‌های نقدی را باید در نظر گرفت.

برادران افزود: رویکرد دوم شهرداری عدالت محوری و رسیدگی به مناطق محروم است که در این راستا در سال آینده مبلغ 400 میلیارد تومان از مناطق برخوردار شهر گرفته و در مناطق غیربرخوردار هزینه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: افزایش بهره‌وری از طریق کنترل نظام عملیاتی در اهداف بلند مدت و کوتاه مدت و شفاف‌سازی در ارائه واقعی خدمات، رویکرد سوم تنظیم بودجه سال آینده بود و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که خواستار تبدیل بودجه برنامه‌ریزی به بودجه عملیاتی شده بودند، نخستین گام برای این هدف در شهرداری مشهد برداشته شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد یادآور شد: شهرداری مشهد نخستین شهرداری است که به بودجه‌ریزی عملیاتی دست پیدا کرده است.

برادران تصریح کرد: 3 هزار و 100 ساعت برنامه آموزشی در شهرداری مشهد گذاشته شده تا مشخص شود که این بودجه در چه مسیر و به چه میزان باید هزینه شود.برای رسیدن به این بودجه عملیاتی هشت گام برداشته شده که شامل شناسایی فعالیت‌ها، استخراج هزینه‌ها و محرک‌ها و تعیین پشتیبانی‌ها بود که 6 هزار سند بررسی و 521 هزار فعالیت به تفکیک پشتیبانی شناسایی شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد اذعان کرد: بودجه عملیاتی شهرداری شامل 9 محور و هزار و 444 زیر پروژه و 493 پروژه است.

برادران اظهار کرد: 20 هزار میلیارد ریال درآمد نقدی برای سال آینده پیش‌بینی شده که از نظر سقف ریالی، مشهد پس از تهران دومین شهر در کشور است و همچنین در سرانه کل، نقدی و عمرانی رتبه نخست را دارد.

وی افزود: نسبت هزینه جاری به کل بودجه 14 درصد است که پنج درصد هزینه شهرداری، پنج درصد خدمات شهری و چهار درصد خدمات سازمان‌ها است؛ بودجه از سال 82 به 86 در سر جمع اعتبارات 24 برابر و در بودجه نقدی شش برابر شده، به این معنا که شهرداری در یک سال فعالیت شش سال را انجام داده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد یادآور شد: در بودجه اتوبوسرانی نیز تامین بخشی از هزینه بلیت مسافر بر عهده شهرداری است.

برادران تاکید کرد: با توجه به افزایش نرخ تورم و امکان اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، شهرداری از شورای شهر مشهد می‌خواهد تا با کمک خود مانع از تعطیل شدن پروژه‌های شهری شود.

انتهای پیام/70022/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول