اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی فارس خبر داد

اجرای طرح فراگیر واکسیانسیون برفکی دام در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی فارس گفت: اجرای طرح فراگیر واکسیناسیون تب برفکی گوسفند و بز با اولویت دام‌های عشایری در سطح این استان آغاز شد.

اجرای طرح فراگیر واکسیانسیون برفکی دام در فارس

قاسم رضائیان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود، بیش از 3 میلیون دام سبک نسبت به بیماری واگیردار و خطرناک تب برفکی واکسینه شوند.

وی با اشاره به الویت واکسیناسیون دام‌های عشایری استان فارس، افزود: این عملیات با همکاری مشترک بخش‌های دولتی و خصوصی به صورت رایگان اجرا می‌شود و دامداران بابت واکسن یا تزریق آن هیچ وجهی را پرداخت نمی‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی فارس اضافه کرد: اجرای واکسن به صورت پلی‌والان است که دام‌ها را در مقابل چند نوع ویروس ایمن می‌کند.

رضائیان‌زاده تصریح کرد: دوره عملیات واکسیناسیون حدود 20 روز است و از سوم بهمن ماه جاری آغاز شده، تا پایان همین ماه ادامه دارد و قابل تمدید نیست.

وی بیان کرد: لازم است که دامداران برای اجرای این طرح با گروه‌های واکسیناسیون همکاری داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی فارس ادامه داد: در هفته گذشته، در راستای نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، بازرسان دامپزشکی شیراز 2 هزار و 890 کیلوگرم جگر مرغ تاریخ گذشته را در یکی از سردخانه‌های شیراز کشف و از بین بردند.

رضائیان‌زاده افزود: همچنین با تلاش بازرسان دامپزشکی شیراز پرده از راز وجود رنگ‌های شیمیایی در یک واحد عرضه مرغ برداشته و 185 کیلوگرم جوجه کباب آماده طبخ به دلیل استفاده از این رنگ‌ها معدوم و پرونده متخلف به مراجعه قضایی ارجاع داده شد.

وی گفت: لازم است شهروندان هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به تاریخ تولید و مصرف محصولات پروتئینی توجه کافی داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به شماره 2233072 اطلاع دهند.

انتهای پیام/2448/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول