اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

ایران به جمع 5 کشور تولیدکننده واکسن آنفلوانزای انسانی می‌پیوندد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی ایران به جمع پنج کشور تولیدکننده واکسن آنفلوانزای انسانی می‌پیوندد.

ایران به جمع 5 کشور تولیدکننده واکسن آنفلوانزای انسانی می‌پیوندد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، مسعود محمدیان ظهر امروز در مراسم جشن باشکوهی که به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شعبه شمال‌غرب کشور در شهرستان مرند برگزار شده بود، با اشاره به ساخت واکسن آنفلوانزای انسانی به صورت انبوه در مرند اظهار کرد: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، ساخت واکسن آنفلوانزای انسانی طی چهار سال آینده به صورت انبوه در این مرکز تخصصی تحقیقاتی امکانپذیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه موسسه رازی با دارا بودن فناوری‌های خاص و انحصاری، بعد از انقلاب اسلامی با وجود تمام تحریم‌ها به فعالیت خود ادامه داده و دانش تولید واکسن را بومی کرده است، افزود: در حال حاضر واکسن کشته طیور در شعبه مرند موسسه رازی تولید می‌شود و واکسن آنفلوانزای انسانی هم برای نخستین بار در کشور در این شعبه در برنامه‌های تولیدی قرار گرفته است.

تولید سالانه 200 میلیون دز واکسن سه‌گانه آنفلوانزای طیور در مرند

محمدیان با بیان اینکه با تولید اولیه 500 دز واکسن آنفلوانزای انسانی در این شعبه، سالانه از خروج 24 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود، ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تولید واکسن سه گانه آنفلوانزای طیور و واکسن چهارگانه آنفلوانزای طیور صورت پذیرفته و هم اکنون موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شعبه مرند، سالانه 200 میلیون دز واکسن سه‌گانه آنفلوانزای طیور تولید و توانایی افزایش تا سقف 450 میلیون دز را نیز دارد.

وی با بیان اینکه تولید واکسن آنفلوانزای انسانی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شمال غرب کشور، گامی ارزنده در خودکفایی کشور د ر تولید این محصول ارزشمند و گرانبها در سال تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خواهد بود، ادامه داد: با آغاز به تولید این واکسن، از خروج سالانه مقادیر زیادی ارز که سالیانه به این امر اختصاص می یابد جلوگیری خواهد شد.

اختصاص 150 میلیارد ریال برای تسریع در تولید واکسن آنفلوانزای انسانی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همچنین از اختصاص 150میلیارد ریال برای تسریع در تولید واکسن آنفلوانزای انسانی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه مرند، خبر داد و افزود: با کسب دانش علمی و فنی، تولید واکسن آنفلوانزای انسانی به زودی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مرند به عنوان نخستین شعبه تولید کننده این واکسن در کشور آغاز می‌شود و تحقق این امر در این شعبه با توجه به قابلیت‌های آن، گامی بسیار مهم در جلوگیری از خروج مقادیر زیادی ارز به صورت سالانه از کشور و در کنار آن توسعه علمی کشور و افزایش توان تحقیقی موسسه در راستای تحقق خودکفایی علمی کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این خصوص قراردادهای لازم با شرکت CB سوئیس سوئیس منعقد شده است افزود: فاز عملیاتی ساختمان اینکار طبق برنامه زمانبندی مدیران موسسه در سال 92 آغاز و تا آخر سال 93 در مساحتی به ابعاد یک هزار و 500 مترمربع و با اشتغالزایی برای 20 نفراز کارشناسان رشته‌های ویروس شناسی و میکروبیولوژی به اتمام خواهد رسید.

محمدیان با بیان اینکه هم اکنون کشورهای روسیه، استرالیا، ویتنام، چین و اندونزی به تکنولوژی تولید واکسن آنفولانزای انسانی دسترسی دارند، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با تحقق کامل این طرح در موسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی شعبه مرند، ششمین کشور در تولید این واکسن به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه هم اینک در تولید واکسن طیور در کشور به خودکفایی رسیده‌ایم، افزود: آذربایجان شرقی در زمینه تولید گوشت سفید و تخم مرغ خودکفا بوده و رتبه خوبی در تولید گوشت قرمز دارد. 

انتهای پیام/60002/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول