اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شمال‌غرب کشور:

190 میلیون دز واکسن طیور در آذربایجان شرقی تولید شد

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شمال‌غرب کشور از تولید 190 میلیون دز واکسن طیور در آذربایجان شرقی به ارزش 80 میلیارد ریال خبر داد.

190 میلیون دز واکسن طیور در آذربایجان شرقی تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، ایرج خلیلی ظهر امروز در مراسم جشن به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شمالغرب کشور در شهرستان مرند اظهار کرد: دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تمام توان تلاش کرد تا فعالیت‌های ارزشمند این موسسه استراتژیک را متوقف کند، اما خوشبختانه نه تنها موفق نشد، بلکه موسسه رازی روز به روز در راستای خودکفایی و شکوفایی کشور عزیزمان بیش از پیش به موفقیت‌های جدیدتری نایل آمد و توانست تا کیفیت و میزان تولیدات خود را ارتقاء بخشد و افزایش دهد.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری، مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی منطقه شمال‌غرب کشور موفق شد به تعهدات خود، با تولید بیش از 190 میلیون دز واکسن در قبل از سررسید موعد مقرر با کیفیت استاندارد بین‌المللی عمل کند، ادامه داد: تعهد سال جاری این موسسه بر تولید 130 میلیون دز واکسن دوگانه کشته نیوکاسل ـ آنفلوانزای طیور ،30 میلیون دز واکسن کشته نیوکاسل و 30 میلیون دز واکسن کشته آنفلوانزای طیور بود که توانستیم تا آخر آذرماه نسبت به تعهدات خویش جامه عمل بپوشیم.

خلیلی ارزش این میزان تولید واکسن را 80 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در سه ماهه آخر سال جاری نیز پیش‌بینی می‌شود مازاد بر تعهد موسسه، 70 میلیون دز واکسن دوگانه طیور به ارزش 25میلیارد و 550 میلیون ریال تولید شود.

وی همچنین از افزایش 1.5 بـرابـری میـزان تولـیدات ایـن شـعبه با راه‌انـدازی خط تولـید مـکانیزه واکسن طیور خبر داد و افزود: از سال 74 این شعبه فعالیت خود را با تولید داروهای ضدانگلی آغاز و در سال 86 مبادرت به تولید واکسن‌های روغنی طیور کرد و در حال حاضر این شعبه تولید سه نوع واکسن کشته از نوع کشت در تخم مرغ‌های جنین‌دار را عهده‌دار است.

رئیس شعبه شمال‌غرب موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه این مرکز هم اکنون توانایی تولید واکسن نیوکاسل کشته با ظرفیت تولید سالیانه 100 میلیون دز را داراست، افزود: این موسسه همچنین توانایی تولید واکسن آنفلوانزای کشته طیور با ظرفیت سالیانه 100 میلیون دز و واکسن دوگانه کشته آنفولانزا و نیوکاسل با ظرفیت سالیانه صد و پنجاه میلیون دز را دارا  است.

براساس این گزارش، در این موسسه آزمایشگاه انگل شناسی (1373)، آزمایشگاه میکروبیولوژی (1373)، خط تولید قرص ضد انگل نیکلو رازی (1373)، خط تولید واکسن آگالاکسی (1374)، خط تولید داروی ضد انگل پیرورازی در(1375)، خط تولید واکسن نیوکاسل (1376)، خط تولید واکسن آنفلونزا (1378)، آزمایشگاه کنترل کیفی (1380)، خط تولید دوگانه(1382) و خط تولید واکسن برونشیت (1388) راه‌اندازی شده و در سال گذشته تولید سه میلیارد و 50 میلیون دز انواع واکسن در این موسسه تحقیقاتی عملی شده است.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شمال‌غرب کشور واقع در 45 کیلومتری استان آذربایجان‌شرقی در مجاورت روستای پیام مرند در سال1372 در زمینی به مساحت 24 هکتار واقع شده است.

انتهای پیام/60009/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول