اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی فارس صورت گرفت

برگزاری کارگروه آموزشی شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از برگزاری کارگروه آموزشی امور متقاضیان شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌های سراسر کشور به میزبانی فارس در شیراز خبر داد.

برگزاری کارگروه آموزشی شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی صداقت‌پور صبح امروز در کارگروه آموزشی امور متقاضیان شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌های سراسر کشور که به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: حذف بروکراسی‌های زائد با هدف تسهیل در امور متقاضیان شرکت شهرک‌های صنعتی اقدامی ضروری و ارزشمند در راستای تکریم ارباب رجوع و سهولت در روند سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: امروز شهرک‌های صنعتی با داشتن زیرساخت‌ها و زیربناها و امکانات لازم، مطمئن‌ترین و بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری متقاضیان فعالیت در بخش تولید و صنعت بوده و تاکنون برای انجام خدمات زیربنایی و زیرساختی در این شهرک‌ها هزینه‌های بسیاری انجام شده است.

این مسئول بهره‌مندی از تخفیف‌ها،‌ مشوق‌های سرمایه‌گذاری،‌ حمایت‌های تسهیلاتی و ارائه خدمات حمایتی به صنایع پس از استقرار در شهرک‌های صنعتی از دیگر مزایایی برشمرد که در این شهرک‌ها به متقاضیان ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه برای سهولت در روند امور واگذاری زمین و همچنین متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی فارس میز خدمت راه‌اندازی شده گفت: علاوه بر آن با ایجاد واحدهای مشاوره‌ای در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به سرمایه‌گذاران مشاوره رایگان ارائه می‌شود.

صداقت‌پور افزود: همچنین برای تسهیل در روند متقاضیان میز خدمت در شهرک‌های صنعتی فارس راه‌اندازی و ارائه 9 خدمت نیز به دفاتر پیشخوان خدمات دولت واگذار شده است.

وی بر بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از سرمایه‌گذاران و صنعتگران در شهرک‌های صنعتی تاکید کرد و گفت: در موارد فراتر از اختیارات شرکت‌های شهرک‌های صنعتی استانی که نیاز به مصوبه قانونی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دارد، نیز موارد منعکس و با مصوبه هیئت مدیره سازمان مسائل سرمایه‌گذاران و صنعتگران برطرف شده است.

این مسئول ادامه داد: هم‌اکنون در استان فارس در 56 شهرک و ناحیه صنعتی به متقاضیان سرمایه‌گذاری زمین واگذار می‌شود که در این زمینه در فارس،‌ 38 شهرک و 18 ناحیه صنعتی وجود دارد.

صداقت‌پور اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت استقرار 9 هزار و 142 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی فارس وجود دارد و هم‌اکنون یک‌هزار و 500 واحد بهره‌بردار با اشتغال‌زایی 20 هزار و 469 نفر در حال فعالیت هستند.

در ادامه جانشین معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مدیر آمار و اطلاع‌رسانی این سازمان نیز گفت: با تجهیز سامانه‌های جدید نرم‌افزاری امور متقاضیان شرکت‌های شهرک‌های صنعتی استان‌های سراسر کشور امور متقاضیان با سهولت، شفافیت و در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود.

محمدمهدی شامخی با اشاره به راه‌اندازی سامانه MIS در شرکت‌های استانی شهرک‌های صنعتی کشور ابراز داشت: این سامانه دسترسی ساده‌تر و سریع‌تر به اطلاعات متقاضیان را فراهم و امکان بررسی و دسترسی الکترونیکی همزمان به پرونده‌ها توسط کارشناسان و مسئولان بخش‌های مرتبط را فراهم می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایجاد 900 شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر کشور به تصویب هیئت دولت رسیده، تصریح کرد: از این تعداد بیش از 700 شهرک صنعتی در کشور در مرحله واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری قرار دارد.

شامخی با بیان اینکه سیاست فعلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، توسعه کیفی و افزایش خدمات و امکانات در شهرک‌های صنعتی است اضافه کرد: شهرک‌ها و نواحی صنعتی به شکل مطلوبی نیاز کشور را برای استقرار صنایع فراهم می‌کند و برای سرمایه‌گذارانی که تمایل به ایجاد واحدهای صنعتی داشته باشند زمین مورد نیاز،‌ فراهم است.

این مسئول اذعان داشت: در برخی شهرها که به دلیل ظرفیت‌های منطقه و نیز استقبال سرمایه‌گذاران،‌ شهرک‌های صنعتی در آستانه تکمیل شدن هستند، نیاز به ایجاد و توسعه این شهرک‌ها است که در این زمینه اقدام می‌شود.

مدیر آمار و اطلاع‌رسانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پایان یکی از سیاست‌های این سازمان را واگذاری اداره امور شهرک‌های صنعتی به صنعتگران فعال در آن شهرک در قالب هیئت امناها از طریق تشکیل مجامع عمومی خبر داد و متذکر شد: تاکنون امور عمومی برخی از شهرک‌های صنعتی در قالب این دستورالعمل به صنعتگران واگذار شده است.

انتهای پیام/2448/ن40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول