اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کاشان خواستار شد

تبدیل بقعه علامه فیض به قطب فرهنگی کاشان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان خواستار تبدیل بقعه علامه ملا محسن فیض کاشانی(ره) به پایگاه و قطب بزرگ فرهنگی در این شهرستان شد.

تبدیل بقعه علامه فیض به قطب فرهنگی کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد رضوان‌نژاد ظهر امروز در آیین افتتاح دفتر مدیریت بقعه علامه ملامحسن فیض کاشانی(ره) با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه شخصیت کم‌نظیر علامه ملامحسن کاشانی اظهار داشت: این عالم بزرگوار شخصیتی است که بیش از 100 اثر مکتوب و به روایتی دیگر بیش از 200 اثر مکتوب در طول عمر پربرکت 84 ساله از خودش برجای گذاشت.

وی از ملامحسن فیض کاشانی به عنوان پرچمدار اندیشه‌ها و آراء اهل بیت(ع)، صاحب تحقیق و نظر در تمامی ابعاد فقه، اصول، عرفان و اخلاق نام برد و گفت: ایشان یک شخصیت جامع، مبتکر، دارای طرح و ابداع و شخصیتی معتدل میان فلسفه و عرفان است که متأسفانه در راستای معرفی این چهره مظلوم آن طور که باید و شاید اقدامی نشده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کاشان یکی از ابداعات و افتخارات مرحوم ملامحسن فیض کاشانی را تذهیب و بازسازی کتاب احیاء علوم غزالی و آراء فقهی ایشان ذکر کرد.

وی در ادامه بر نشر آثار فیض، بررسی و تحقیق پیرامون آثار ایشان و ساماندهی مزار این عالم و فقیه، بزرگوار تأکید و خاطر نشان کرد: سالانه میلیون‌ها گردشگر و زائر داخلی و خارجی وارد شهرستان کاشان می‌شوند که بقعه علامه ملا محسن فیض کاشانی(ره) یکی از مکان‌های مورد بازدید آنان است که بقعه این بزرگوار باید مکانی در خور شأنیت و جایگاه این عالم بزرگوار باشد.

به گفته وی اصحاب رسانه باید در معرفی هر چه بیشتر علامه فیض و دیگر علمایی که در حفظ و ارتقای تاریخ و فرهنگ غنی و معارف اسلام و اهل بیت(ع) نقش بسیار داشته‌اند، اهتمام داشته باشند.

رضوان‌نژاد در ادامه، هزینه مرمت و تعمیرات انجام شده دفتر مدیریت هیئت امنای آستان مقدس مولانا ملامحسن فیض کاشانی (ره) را بیش از 600 میلیون ریال اعلام و عنوان کرد: بخشی از این میزان هزینه توسط اعتبارات دولتی و بخشی نیز توسط خیران شهرستان کاشان تأمین و هزینه شده است.

وی همچنین برای ساماندهی، توسعه و آبادانی و تهیه وسایل سخت‌ افزاری و نرم‌افزاری مزار این عالم و فقیه بزرگوار و تبدیل آن به یک پایگاه بزرگ فرهنگی خواستار کمک و مساعدت معتمدان محلی، علمای دین و خیرین شهرستان کاشان شد.

گفتنی است دفتر مدیریت و هیئت امنای آستان مقدس مولانا ملامحسن فیض کاشانی(ره) با حضور مسئولان شهرستان کاشان در محل بقعه این عالم بزرگ افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/2406/ج30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول