اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سنندج:

90 درصد ازدواج‌ها بدون مشاوره است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت سنندج از رشد ازدواج‌های ناآگاهانه و اینترنتی انتقاد کرد و گفت: 90 درصد ازدواج‌ها، بدون بهره‌گیری از مشاوره است.

90 درصد ازدواج‌ها بدون مشاوره است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا امین راستی یکشنبه شب در شصت و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که با حضور اعضای این شورا در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با بیان اینکه وجود جمعه سالم در گرو سالم‌سازی خانواده‌هاست، اظهار کرد: متأسفانه در شرایط کنونی به نهاد خانواده توجه چندانی نمی‌شود.

وی با انتقاد از رشد روزافزون ازدواج‌های خیابانی و اینترنتی که ریشه اعتقادی و ایمانی محکمی نیز ندارد، گفت: 90 درصد ازدواج‌های جامعه به این شکل انجام می‌‌شود.

امام جمعه موقت سنندج رواج این پدیده نامیمون را موجب افزایش توقعات زوجین از یکدیگر به دلیل عدم شناخت درست و درک متقابل از هم دانست.

وی با بیان اینکه احساس مسئولیت نسبت به رشد آسیب‌های اجتماعی اندک است، تصریح کرد: باید اصلاح جامعه را از خود شروع کنیم تا پس از مرحله خودسازی جامعه نیز اصلاح شده و به سوی مدینه فاضله سوق یابد.

* لزوم تقویت نمازخانه‌های بین راهی

در ادامه این نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یکی از راه‌کارهای توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه را احداث نمازخانه‌های بین راهی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه به نماز، اظهار کرد: فراگیری، صحیح‌خوانی و ترجمه نماز و همچنین توجه به نماز جماعت، احداث مسجد در طرح‌های انبوه‌سازی مسکن در شهرک‌های تازه ساخت و مطرح شدن نماز در عرصه‌های علمی پژوهشی از جمله این اقدامات ارزیابی می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان کردستان این شورا را اتاق فکر کلان استان خواند و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در این جلسات مسائل اساسی‌تر دنبال شده و از بحث در خصوص فعالیت‌‌های دستگاهی اجتناب شود.

* علت شناسی برای مقابله با تهاجم فرهنگی ضروری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه این جلسه با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ضربه‌زدن از طرق فرهنگی به کشور، آسیب‌شناسی و علت‌شناسی را در این باره بسیار ضروری دانست.

طیب قدیمی توجه به واقعیت و به تعبیر رهبر انقلاب واقع‌گرایی را یکی از راه‌کارهای مقابله با تهاجم دشمنان عنوان کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان از قانون‌گریزی در جامعه که زمینه‌ساز تحریف فرهنگی می‌شود و همچنین رواج ظاهرسازی و نفاق در برخی حوزه‌های جامعه به عنوان دیگر آفاتی نام برد که موجب رخنه کردن نقشه‌های دشمنان از این مسیر می‌‌شود.

در ادامه این جلسه دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان گزارشی از مصوبات جلسه پیشین این شورا ارائه داد.

انتهای پیام/79008/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول