اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت ادامه افزایش قیمت خودرو

تعرفه واردات خودرو کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای کمک به صنعت خودرو تعرفه واردات از 90 درصد به 70 درصد تغییر یافته گفت: در صورتی که افزایش نرخ خودرو ادامه یابد ناچار به پایین آوردن تعرفه واردات خودرو می‌شویم.

تعرفه واردات خودرو کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، مهرداد لاهوتی در مراسم افتتاح پروژه‌های این شهرستان به حادثه روز استیضاح وزیر کار اشاره کرد و استیضاح را حق طبیعی نمایندگان مجلس دانست و اظهار کرد: نمایندگان با استیضاح بر کار دولت نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در استیضاح اخیر بنده جزو امضاکنندگان استیضاح نبودم، تصریح کرد: گرچه استیضاح حق نمایندگان  است اما به نظر بنده ضرورتی برای این استیضاح وجود نداشت زیرا در آستانه پایان عمر دولت دهم هستیم و با این کار چند ماه آخر وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود و نیز اینکه با تغییر وزیر اتفاقی در وزارتخانه نمی‌افتاد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس اذعان کرد: حرکتی که از طرف رئیس جمهور رخ داد خلاف قانون بود و ربطی به موضوع استیضاح نداشت و طبیعتاً رئیس مجلس مکلف به پاسخگویی بود و در مجموع اتفاقی که افتاد تداعی اتفاق‌های سال 88 بود که مقام معظم رهبری نیز آن را تایید نمی‌کردند و دشمنان و بیگانگان نیز علیه ما تبلیغ می‌کنند و این گونه اتفاق‌ها به صلاح مردم نیست.

وی با بیان اینکه تحمل پذیرش انتقاد در رئیس جمهور پایین است، خاطر نشان کرد: عزل خانم دستجردی که از وزرای خوب دولت بود به دلیل همین موضوع رخ داد.

لاهوتی درباره اجرای قانون هدفمند کردن یارانه اذعان کرد: رئیس جمهور موضوع هدفمندی یارانه‌ها را بسیار بزرگ کرده است در حالی که سقف درآمد و هزینه باید در بودجه در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در بودجه 66 میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شده بود که 48 میلیارد تومان سهم مردم، 10 میلیارد تومان سهم تولید، شش میلیارد تومان سهم درمان و دو میلیارد تومان برای بیمه بیکاری بود که دولت سهم مردم را پرداخت کرد اما سهم تولید و بیمه بیکاری پرداخت نشده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه دولت به جای ایجاد جاروجنجال‌ها پیشنهاد خود را در بودجه بررسی کند، اذعان کرد: از نظر مجلس موضوع اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها منتفی بوده و دولت قرار است بین 70 تا 100 هزار تومان به مردم پرداخت کند که جدا از هدفمندی یارانه‌هاست.

وی اضافه کرد: اگر هدفمندی یارانه‌ها در مرحله نخست درست اجرا می‌شد و دولت سهم تولید کنندگان را پرداخت می‌کرد امروز شاهد افزایش نرخ تورم نبودیم.

لاهوتی با تصریح بر اینکه 50 درصد ظرفیت تولید و سرمایه‌گذاری در کشور خالی است، خاطر نشان کرد: دولت باید از تولید کنندگان حمایت کند.

وی درباره نابسامانی وضعیت خودرو افزود: درباره وضعیت خودرو با وزیر صنعت و معدن صحبتی صورت گرفت و همان اوایل قرار بود عدد کوچکی به قیمت خودرو اضافه شود اما ضعف نظارت صنعت و معدن موجب افزایش قیمت خودرو شد که باید مورد رسیدگی قرار گیرد و قیمت خودرو پایین آید.

این مسئول تعرفه واردات خودرو در گذشته را 90 درصد عنوان کرد و یادآور شد: برای کمک به صنعت خودرو این تعرفه را به 70 درصد تغییر دادیم تا قدرت رقابت در بازار جهانی را داشته باشند که دوباره به 90 درصد برگرداندیم و اگر افزایش قیمت خودرو ادامه داشته باشد ناچار به پایین آوردن نرخ تعرفه می‌شویم.

وی درباره تحریم‌های دشمنان علیه ایران خاطر نشان کرد: تحریم‌ها در دراز مدت تبدیل به فرصت‌ها می‌شوند و در صنعت نفت همواره دولت صادر کننده بود اما اکنون در حال واگذار کردن به بخش خصوصی و بومی کردن تکنولوژی هستیم.

انتهای پیام/84001/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول