اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان زنجان:

رانندگان وسایل نقلیه عمومی محور طرح سفر مهر هستند

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: رانندگان وسایل نقلیه عمومی محور این طرح هستند.

رانندگان وسایل نقلیه عمومی محور طرح سفر مهر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل اجلی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد میراث فرهنگی استان زنجان، اظهار داشت: سفر مهر از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با شعار همگانی، همه مکانی و همه زمانی کردن گردشگری در کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح به منظور استفاده افراد کم‌درآمد جامعه از فضاهای گردشگری اجرا می‌شود، ادامه داد: افراد کم‌درآمد کشور در قالب این طرح از اماکن تاریخی و مذهبی بازدید می‌کنند.

*ارسال اطلاعات گردشگری استان زنجان به سایت مهر

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان از ارسال اطلاعات گردشگری استان زنجان به سایت مهر خبر داد و خاطرنشان کرد: جامعه هدف باید برای ثبت‌نام به سامانه سفر مهر مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه رانندگان وسایل نقلیه عمومی محور این طرح هستند، تصریح کرد: کتابچه ویژه حاوی اطلاعات و امکانات گردشگری استان آماده می‌شود.

اجلی با بیان اینکه این کتابچه تا دو هفته آینده آماده می‌شود، افزود: خدمات ویژه استان برای افراد طرح در این کتابچه ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اعلام ظرفیت اقامتی هشت دستگاه اجرایی استان زنجان، یادآور شد: این دستگاه ظرفیت پذیرایی از 55 مسافر مهر را دارند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه 80 درصد تخفیف اقامت از سوی مجتمع‌های گردشگری برای این طرح در نظر گرفته شده است، بیان داشت: 50 درصد تخفیف نیز در غذا به این افراد ارائه می‌شود.

*راه‌اندازی سایت سفر مهر

وی از راه‌اندازی سایت سفر مهر خبر داد و ابراز داشت: امکان ثبت‌نام افراد از طریق این سامانه فراهم شده است.

اجلی بر ضرورت هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی برای اجرای مطلوب این طرح در استان تأکید کرد و گفت: ضروری است امکانات اقامتی دستگاه‌های اجرایی در اختیار این طرح قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخورد پلیس با رانندگان جامعه هدف باید ارشادی باشد، اذعان داشت: باید با گردشگران این طرح به صورت ویژه استقبال کرد.

*ام‌اس بیماری لاعلاج و مرگ تدریجی است

عضو هیئت مدیره انجمن ام‌اس استان زنجان نیز در ادامه این جلسه بر ضرورت استفاده این بیماران از خدمات سفر مهر تأکید کرد و افزود: ام‌اس بیماری لاعلاج و مرگ تدریجی برای افراد محسوب می‌شود.

سعید ناصری با بیان اینکه بیماران ام‌اس از نظر روحی و روانی نیاز به مسافرت‌های زیارتی دارند، یادآور شد: در حال حاضر 327 بیمار ام‌اس در استان زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 179 نفر از این بیماران داروی رایگان از سوی انجمن دریافت می‌کنند، اضافه کرد: ماهانه 270 هزار تومان به صورت میانگین هزینه داروی این افراد محسوب می‌شود.

*هزینه 85 میلیون تومانی داروی بیماران ام‌اس زنجان

عضو هیئت‌مدیره انجمن ام‌اس استان زنجان از هزینه 85 میلیون تومانی دارویی بیماران ام‌اس استان زنجان در 10 ماهه سال‌جاری خبر داد و گفت: این هزینه از سوی انجمن به این بیماران ارائه شده است.

وی با بیان اینکه نیاز روحی و روانی این افراد می‌طلبد از چنین سفرهایی استفاده کنند، عنوان کرد: آرامش روحی و روانی بیماران در چنین سفرهای مذهبی بیشتر فراهم می‌شود. 

ناصری بر ضرورت در نظر گرفتن بخشی از سهمیه سفر مهر برای بیماران ام‌اس تأکید کرد و گفت: بیماران ام‌اس از همه افراد جامعه دلشکسته‌تر هستند.

انتهای پیام/73003/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول