اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی:

30 روستای هدف گردشگری خراسان‌جنوبی باید معرفی شود

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: 30 روستای استان که به عنوان هدف گردشگری تصویب شده باید به گردشگران معرفی شود.

30 روستای هدف گردشگری خراسان‌جنوبی باید معرفی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید کاظم اولیایی ظهر امروز در جلسه ستاد دایمی تسهیلات سفرهای نوروزی

خراسان‌جنوبی خواستار آمادگی دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای ایام تعطیلات نوروزی در راستای خدمت‌رسانی به مردم و مسافران نوروزی شد.

وی اظهار کرد: باید امکاناتی را در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل، بهداشت و سایر بخش‌ها فراهم کنیم همچنین باید توجه داشته باشیم که برخی نیازمندی‌ها متناسب با تعداد مسافران گسترش پیدا می‌کند که باید با بهره‌گیری از تجربیات سالیان گذشته در راستای تامین کمبودات تلاش کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: علاوه بر بحث امکانات باید برای تامین رفاه و ایمنی مسافران نوروزی نیز توجه و تلاش ویژه‌ای صورت گیرد.

اولیایی خواستار توجه ویژه به خواسته‌های دینی و مذهبی مردم در تصمیم‌گیری‌های مسئولان برای ایام نوروز شد و گفت: سال گذشته در این راستا اقدامات زیادی صورت گرفت و همکاری دستگاه‌های اجرایی مسئول سبب ایجاد امکانات مناسبی در این بخش شده است.

*باید از ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها برای اسکان مسافران استفاده شود

وی با بیان اینکه باید یک نگاه عالمانه و دقیقی در این بخش وجود داشته باشد، افزود: سال گذشته با همکاری اداره کل اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی شاهد حضور روحانیان در کمپ‌های اسکان مسافران نوروزی بودیم همچنین برنامه‌ریزی برای ایجاد پایگاه‌های مسائل شرعی نیز سال گذشته انجام شده بود.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز در ایام نوروز سال گذشته اقدامات مناسبی در راستای آماده‌سازی مساجد و حسینیه‌ها برای مسافران نوروزی انجام داده که موجب رضایت مسافران شده بود.

اولیایی خواستار تشکیل جلسات ستادهای سفرهای نوروزی در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران شد و تصریح کرد: سال گذشته شاهد مدیریت خوبی در این ستادها بودیم که سبب اعلام رضایت مسافران در ارزیابی صورت گرفته شد.

وی از تشکیل ستاد سفرهای نوروزی سال 92 در شهرستان‌های فردوس و بشرویه خبر داد و گفت: این ستاد باید در سایر شهرستان‌های استان نیز برگزار شود تا تصمیم‌گیری‌های مورد نظر با حضور فرمانداران اتخاذ شود.

*اسکان مسافران نوروزی به صورت جدی دنبال شود

معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی افزود: باید بحث اسکان مسافران نوروزی به صورت جدی دنبال شود و باید در این زمینه از امکانات برخی از دستگاه‌های اجرایی مانند آموزش و پرورش، هلال‌احمر و تربیت‌بدنی استفاده شود.

اولیایی یادآور شد: باید از این ظرفیت برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان استفاده شود چرا که در مدت تعطیلات عید فرصت مناسبی برای معرفی این جاذبه‌ها به گردشگران و مسافران نوروزی است.

انتهای پیام/69004/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول