اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان در مجلس تأکید کرد

لزوم اختصاص امتیاز به پژوهشگران فعال در عرصه تجاری‌سازی تحقیقات

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین خواستار در نظر گرفتن امتیازات ترجیحی به اساتید و دانشجویانی شد که پروژه‌های تحقیقاتی آنها در هماهنگی با صنعت منجر به تجاری‌سازی می‌شود.

لزوم اختصاص امتیاز به پژوهشگران فعال در عرصه تجاری‌سازی تحقیقات

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه یک کشور است.

وی با بیان اینکه قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است، ادامه داد: نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود که باید مدنظر ویژه قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: بدون انجام پژوهش و تحقیق، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود، پس باید به این موضوع توجه شایانی صورت پذیرد.

وی اظهار داشت:‌ پژوهش زمانی ارزشمند است که وارد چرخه تولید و زندگی مردم شود تا جامعه از اثرات مطلوب و مثبت آن بهره‌مند شوند.

کارخانه‌ای افزود: متأسفانه تاکنون در این خصوص اقدام اساسی برداشته نشده و عزم راسخی نیز در این زمینه مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان و اساتیدی که در عرصه پژوهش و تولیدات وارد می‌شوند، باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرند، تأکید کرد: عملاً تفاوت چشمگیری بین اساتید و دانشجویانی که پروژه‌های آنها در چرخه صنعت و رفاه مردم وارد شده، مشاهده نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: پیشنهاد می‌شود به اساتید و دانشجویانی که پروژه‌های پژوهشی آنها منجر به تجاری‌سازی می‌شود پس از ورود در چرخه تولید، امتیازات ترجیحی ویژه‌ای تعلق گیرد.

وی در پایان سخنانش اظهار داشت: حاصل این اقدام افزایش تولید ملی و ورود محصولات دانش‌بنیان در چرخه زندگی مردم خواهد بود.

انتهای پیام/89002/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول