اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت مازندران:

مازندران قطب اوراق فشرده چوب و کاغذ کشور است

خبرگزاری فارس: معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: حدود 45 درصد اوراق فشرده چوبی کشور در استان مازندران تولید می‌شود.

مازندران قطب اوراق فشرده چوب و کاغذ کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرسان ساری به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران، سید محمد موسویانی اظهار داشت: در این بخش از صنعت، مازندران قطب صنایع اوراق فشرده چوب و کاغذ کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر حدود 850 واحد تولید محصولات شیمیایی و سلولزی در استان وجود دارد، گفت: این واحدها در زمینه صنایعی نظیر کاغذ، MDF، نئوپان، چسب، رنگ و رزین، پلیمری، پروفیل و درب و پنجره UPVC، فوم پلی استایرن، ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، کاغذی و اسفنجی، مصنوعات پلاستیکی و لاستیکی، مصنوعات چوبی، کارتن و ورق کارتن، دستمال کاغذی، کود جامد و مایع، عایق‌های رطوبتی، بازیافت و ... در استان مازندران فعالیت دارند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: مجموع سرمایه‌گذاری در این بخش حدود 10 هزار میلیارد ریال و اشتغال نیروی انسانی بیش از 22 هزار نفر است.

وی با بیان این‌که محصولات تولیدی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در کشور انحصاری است، اظهار داشت: در تولید کاغذهای نظیر فلوتینگ و روزنامه نیز با تأمین نیاز داخل در صادرات هم عملکرد بسیار موفقی داشته است.

موسویانی با اشاره به این‌که مجموعه واحدهای تولید نئوپان در استان با ظرفیت 445 هزار متر مکعب مشغول به کار هستند، گفت: در این بخش، یک‌هزار و 427 نفر نیز مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: واحدهای تولید MDF نیز با ظرفیت تولید 491 هزار متر مکعب و با اشتغال یک‌هزار و 29 نفر در استان به فعالیت می‌پردازند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران در ادامه به صنایع پایین دستی پتروشیمی اشاره کرد و گفت: حدود 300 واحد تولیدی در استان با مجموع ظرفیت 350 هزار تن در سال در این بخش مشغول به فعالیت هستند.

موسویانی افزود: تولید محصولات پلاستیکی بسته‌بندی در این حوزه کمک شایانی به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی کرده است.

وی تصریح کرد: حدود 40 درصد مخازن صنعتی کشور تا حجم 30 هزار لیتر در مازندران تولید می‌شود.

انتهای پیام/2296/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول