اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس:

پاهای صنعت‏گران را در بخش‏های مختلف نبندیم

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از صنعت‏گران و تولیدکنندگان به عنوان فرماندهان اقتصادی نام برد و گفت: اگر نمی‏توانیم دست صنعت را باز کنیم، حداقل پاهای صنعت‏گران را در بخش‏های مختلف نبندیم.

پاهای صنعت‏گران را در بخش‏های مختلف نبندیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از معاونت اطلاع‏رسانی و رسانه نماینده سمنان و مهدیشهر در مجلس، علیرضا خسروی در جلسه انجمن مدیران صنایع استان سمنان افزود: قانون طرح حمایت از تولید در حال تصویب است؛ گره‏ها و مشکلات عمده صنایع در این طرح دیده نشده و تنها به بخشی از مشکلات مانند مالیات و ... اختصاص پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه‏ای فراهم می‏شد تا صنعت‏گران و فعالان این بخش پیشنهادات خود را به عنوان صاحب‏نظران صنایع ارائه می‏کردند.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم تصریح کرد: سرمایه‏گذاران نیز در کشور مشکلاتی دارند؛ باید کاری کنیم تا موانع سرمایه‏گذاری برداشته شود.

خسروی ادامه داد: صنایع مشکلات مختلفی دارند که دلیل عمده آن درست اجرا نشدن قانون است؛ اگر مشکلی در این بخش وجود دارد، به خاطر این است که درک دستی از اجرای قانون وجود ندارد و به قانون احترام گذاشته نمی‏شود.

وی اضافه کرد: صنایع مشکلات مختلفی از قبیل، مالیات، بیمه تأمین اجتماعی، بانکی، هزینه‏های انرژی و... دارند و باید لیستی از این مشکلات تهیه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید جلسات متعددی با سازمان‏ها و ارگان‏های مرتبط مانند بانک‏ها، اداره گاز بیمه، مالیات تأمین اجتماعی و... برگزار و این مشکلات بیان شود.

خسروی تأکید کرد: شرکت گاز باید پاسخگوی مشکلات واحدهای صنعتی در بخش گازرسانی باشد؛ نباید این‏گونه باشد که صنایع لیستی از مشکلات خود تهیه کنند و به سازمان‏ها و ادارات ارائه دهند و سازمان مربوطه جواب دهد که این مشکلات ربطی به ما ندارد، پس چه کسی باید این مشکلات را حل کند؟

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس تأکید کرد: در رابطه با قیمت حامل‏های انرژی جلسات مختلفی برگزار و پارامترهای مختلفی در این بخش در نظرگرفته شده است.

خسروی بیان کرد: اثرات قیمت حامل‏های انرژی در اقتصاد و تولید سنجیده شده است ولی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‏اند؛ فعلأ در نظر است تا زمانی که اقتصاد کشور به یک وضعیت ثبات برسد، اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‏ها متوقف شود.

جمعی از اعضای انجمن مدیران استان سمنان در این جلسه مشکلاتی از قبیل عدم حمایت از صنعت‏گران، حمایت نکردن از صادرکنندگان، اجرا نشدن مصوبات و قوانین، مشکلات گازرسانی به واحدهای صنعتی، تولیدی و کوره‏های آجرپزی، مشکلات افزایش قیمت حامل‏های انرژی و سوخت، مشکلات افزایش نرخ کرایه حمل تولیدات واحدهای صنعتی، مشکلات رسیدگی به مطالبات صنایع و مشکلات قطعه‏سازان خودرو با توجه به افزایش قیمت خودرو و... رامطرح کردند.

انتهای پیام/2249/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول