اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه اسلامی دیلم:

انتخاب رئیس جمهور از طریق نظام پارلمانی پدیده‌ای عقلانی است

خبرگزاری فارس: دبیر حزب مؤتلفه اسلامی شهرستان دیلم گفت: انتخاب رئیس جمهور از طریق نظام پارلمانی یک پدیده عقلانی، علمی و پسندیده‌ای است، زیرا رئیس جمهور توسط نخبگان منتخب ملت برگزیده می‌شود.

انتخاب رئیس جمهور از طریق نظام پارلمانی پدیده‌ای عقلانی است

عبدالله ستارپناهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: انتخاب رئیس جمهور از طریق نظام پارلمانی یک پدیده عقلانی، علمی و پسندیده‌ای است، زیرا رئیس جمهور توسط نخبگان منتخب ملت برگزیده می‌شود و چنین فردی که از فیلتر نخبگان عبور کند قطعا حائز جمیع شرایط علمی، مذهبی، سیاسی، اقتصادی و . . .خواهد بود.

وی افزود: در انتخاب رییس جمهور از طریق نظام پارلمانی، زمینه عوام‌فریبی و سوءاستفاده از احساسات مردم بسته است، زیرا در این شیوه افرادی متخصص، مؤمن و برگزیدگان ملت و در یک کلام عصاره ملت، مسئول قوه مجریه را تعیین خواهند کرد.

ستارپناهی ادامه داد: اما این شیوه در شرایطی می‌تواند برای ملت و مملکت مفید واقع شود که احزاب قدرتمند، آزاد و ریشه‌دار فعال بوده و نقش تعیین‌کننده در سرنوشت کشور را احزاب رقم زنند، چون احزاب هستند که می‌توانند مملکت را در کانال صحیح هدایت کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی دیلم تصریح کرد: بدیهی است در شرایطی که احزاب خلق الساعه فضای سیاسی مملکت را اشغال کنند این مهم محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه قطعا احزاب قوی و با برنامه می‌تواند زمینه ساز چنین شیوه انتخابی باشد، خاطرنشان کرد: باید زمینه هرگونه سوءاستفاده افراد و سازمان‌های حقیقی و حقوقی بسته شود تا به اصل مردم سالاری دینی که صیانت از آرای ملت در آن تضمین شده است خدشه‌ای وارد نشود.

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول