اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی:

انقلاب اسلامی اسلام را زنده کرد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: انقلاب‌ها یا اقتصادی هستند و یا به دنبال نفی سلطه استکبار اما انقلاب اسلامی علاوه بر این اهداف به دنبال زنده کردن اسلام بود.

انقلاب اسلامی اسلام را زنده کرد

حجت‌الاسلام ابراهیم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در ادامه انقلاب اسلامی رسول خدا شکل گرفته است، اظهار داشت: ما در واقع چهار انقلاب اسلامی تاریخی داریم که سه تا از این انقلاب‌ها به وقوع پیوسته و در انتظار چهارمین انقلاب هستیم.

وی ادامه داد: نخستین انقلاب، انقلاب پیامبر (ص) بود که پس از 600 سال گذری شدن دوران سیاه تاریخی که جهان دچار انحراف شدیدی شده و مرکز توحید به مرکز بت‌پرستی تبدیل شده بود، به وقوع پیوست.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: رسول خدا انقلابی به پا کرده که اوهام، خرافات و افکار انحرافی را مانند زنجیری از دست و پای مردم آن زمان باز کرد و زحمات پیامبر (ص) موجب شد پایه‌های یک تمدن جدید به وجود بیاید.

وی با اشاره به اینکه تحولاتی که پیامبر (ص) در آن جامعه ایجاد کرده بود، به انحراف کشیده شد، خاطرنشان کرد: پس از 70 سال امام حسین (ع) دومین انقلاب اسلامی را به پا کرد تا جامعه را از انحرافی که به آن دچار شده بود نجات دهد.

انقلاب ما وعده قرآن بود

حسینی عنوان داشت: پس از هزار و 400 سال از این اتفاق نیز امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی دیگری به پا کرد که در آیات متعددی به آن اشاره و به اعراب تاکید شده که اگر شما اسلام را یاری نکنید خداوند کسانی را برمی‌انگیزد که آنان اسلام را نجات خواهند داد.

وی با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی افزود: انقلاب‌ها یا اقتصادی هستند و یا به دنبال نفی سلطه استکبار و استبداد اما انقلاب اسلامی علاوه بر این اهداف به دنبال زنده کردن اسلام بود.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) ابراز داشت: انقلاب اسلامی در شرایطی به وقوع پیوست که مراکز فساد بیشتر از کتابخانه‌ها و مراکز علمی بود اما این انقلاب توانست مسیر کشور را تغییر دهد و راهی را باز کرد که کشورهای دیگر نیز از ما درس گرفتند.

مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند

وی در پاسخ به این سئوال که صاحبان اصلی این انقلاب چه کسانی هستند، ادامه داد: هیچ کس نمی‌تواند خود را صاحب این انقلاب بداند چرا که این حرکت با همت توده‌های مردم به وقوع پیوست و همه در آن شریک بودند.

حسینی گفت: این ملت از مردم زمان پیامبر (ص) و ائمه (ع) نسبت به اسلام وفادارتر هستند و به همین خاطر است که ایجاد اختلاف در میان مسئولان که مانع از خدمت به مردم می‌شود، خیانت است.

وی افزود: عامل مهم دیگر در پیروزی انقلاب اسلامی رهبری امام خمینی (ره) بود و اگر بخواهیم راهی را که شروع کرده‌ایم به خوبی به پایان برسد نباید از مسیر دفاع از ولایت دور شویم.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) بیان کرد: آنچه که مردم را به هم اتصال داد و وحدت توده‌ها را به دنبال داشت، ایمان مردم بود و در واقع این هویت اسلامی است که تا امروز کشور را از پرتگاه‌ها نجات داده است.

انتهای پیام/78006/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول