اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سال روز پیروزی انقلاب اسلامی

نخستین کلینیک شبانه ‌روزی دندان پزشکی در کاشان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین کلینیک تخصصی و شبانه ‌روزی دندان پزشکی طی مراسمی در کاشان افتتاح شد.

نخستین کلینیک شبانه ‌روزی دندان پزشکی در کاشان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس کاشان نماینده ولی فقیه در این شهرستان در این آیین با اشاره به محدودیت‌های این منطقه، افتتاح این مرکز و تقارن آن با ایام‌الله دهه فجر را اقدامی مبارک و ارزنده و موجب پیشرفت و تکامل در عرصه بهداشت شهرستان ارزیابی کرد.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی با اشاره به هزینه‌های بالای دندان پزشکی افزود: متأسفانه هزینه‌های دندان پزشکی تحت پوشش بیمه‌های درمانی نیست لذا می‌طلبد که پزشکان در این زمینه مراعات وضعیت بیماران را داشته باشند.

به گفته وی در جایگاه توحیدی، طبابت تنها برای درآمد اقتصادی و به عنوان یک شغل مطرح نیست بلکه از یک جایگاه ارزشی و معنوی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به صفت طبیب و شافی بودن خداوند متعال تصریح کرد: صفت پزشکی یک رابطه فوق مادی بوده و کسی که حرفه طبابت را برمی‌گزیند رشته ارتباطی خود را با خدا ایجاد می‌کند و این رابطه نمی‌تواند انگیزه اقتصادی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اگر طبیب برخوردار از طهارت و پاکی در چشم، زبان، دست و قلم باشد خداوند تأثیرات نامحسوسش را در نگاهش و برکاتی را در کار او قرار می‌دهد و در مواقعی که خود انسان نیز آگاه نیست برای کار خیرش پاداش می‌دهد و به نوعی در زندگی برای او جبران می‌کند.

مدیر کلینیک دندان پزشکی سلامت هدف از افتتاح این مرکز را سهولت و کاهش هزینه‌های درمانی بیماران به دلیل انجام برخی معاینات در استان‌های همجوار دانست و گفت: به دلیل نبود برخی خدمات تخصصی دندان در کاشان و نیاز محسوسی که در این زمینه وجود داشت این مرکز ایجاد شد.

محمد رضا رضوی‌راد مرکز تخصص دندان پزشکی اطفال، بخش تخصص ارتودنسی، بخش درمان ریشه، جراحی فک و صورت و کاشت دندان را از جمله خدمات این کلینیک تخصصی ذکر و خاطر نشان کرد: این مرکز با صرف هزینه هفت میلیارد ریال زمینه اشتغال 10 نفر را فراهم کرده است.

وی با اشاره به معضل جذب نیروی انسانی متخصص در بخش دندان پزشکی اظهار داشت: با ایجاد تعامل و هماهنگی با متخصصان داخل و خارج از شهرستان سعی شده با جذب دندان پزشکان ماهر نیاز شهرستان را در این بخش مرتفع و رضایتمندی مردم فراهم شود.

وی مهم ترین عامل سلامت دهان و دندان را پیشگیری دانست و یادآور شد: به منظور ایجاد فرهنگ پیشگیری برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی برای کودکان و خانواده‌ها با همکاری فرهنگ سرای مهر کاشان و اجرای طرح معاینه رایگان دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش در مدارس این شهرستان صورت گرفته است.

انتهای پیام/63010/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول