اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی خبر داد

پیشرفت 70 درصدی جاده فیروزآباد – خلخال

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: 70 درصد پروژه اجرایی محور فیروزآباد – خلخال انجام شده و تکمیل این پروژه همچنان در اولویت اول ما است.

پیشرفت 70 درصدی جاده فیروزآباد – خلخال

جلیل جعفری‌بنه خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: ما چند پروژه مهم جاده‌سازی در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر داریم که امیدواریم سال آینده با تأمین منابع این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده تا زمینه تردد آسان فراهم شود و خلخال و کوثر نیز از بن‌بست حقیقی نجات پیدا کنند.

وی تکمیل محور فیروزآباد، خلخال را بهترین جایگزین محور اردبیل، سرچم اعلام کرد و افزود: به دلیل مشکلاتی که این محور در تردد مسافران، گردشگران و هموطنان‌مان دارد با بهره‌برداری از محور فیروزآباد، خلخال انتظار می‌رود تردد ایمن و راحت‌تری را نسبت به جاده یاد شده شاهد شویم.

جعفری‌بنه خلخال در ادامه خاطر نشان کرد: این جاده از سمت قزل‌ازن و یا بخش خورش‌رستم باید به سمت منجیل منحرف شود تا به بزرگراه قزوین، رشت وصل شود چرا که ادامه این مسیر به دلیل ارتفاع زیاد به صلاح نیست.

این مسئول به خطرناک بودن بخش‌های کوهستانی این مسیر حتی آسیب‌پذیرتر از الماس اشاره کرد و ادامه داد:‌ جاده دیگری که در خلخال می‌تواند توسعه منطقه را متحول کند جاده خلخال، کلور و دران است که در نهایت به منجیل وصل می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ این جاده ردیف اعتباری دارد منتها اعتبار آن در سال گذشته بسیار کم بوده و عملیات احداث متوقف شده بود که با وعده‌هایی که به پیمانکار دادیم دوباره فعال شده و به صورت امانی در حال اجرا است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چهار، پنج کیلومتر از این مسیر صعب‌العبور است و به دلیل وضعیت کوهستانی امیدواریم با تأمین تجهیزات و امکانات مناسب بتوانیم بخشی از آن را به صورت پیمانی از سمت جعفرآباد و بخشی را نیز از بخش کلور در چند ماه آینده به سرانجام برسانیم.

جعفری‌بنه خلخال به احداث تونل بین گیلان و خلخال اشاره کرد و یادآور شد: تلاش می‌کنیم تونلی بین گیلان و خلخال که مسیر آن پس از مطالعه مشخص می‌شود، احداث کنیم که در این باب وزارت راه و شهرسازی موافقت اولیه را صادر کرده و انتظار می‌رود نارسایی‌های این حوزه برطرف شود.

وی گفت: 50 کیلومتر از روستاهای بخش شاهرود با امکاناتی که داشتیم علی‌رغم کمبود اعتبارات، کارهای اجرایی انجام شده و براساس آمار و ارقام پیمانکاران بیش از 50 میلیارد تومان کار اجرایی در این حوزه صورت گرفته است.

شاخص آسفالت روستایی سال آینده به 90 درصد می‌رسد

این نماینده مجلس گفت:‌ برای کلیه روستاها برنامه‌های خوب توسعه‌ای پیش‌بینی کردیم که در مرحله اول سعی داریم در دو سه سال آینده شاخص آسفالت روستایی را در این شهرستان به 90 درصد برسانیم.

جعفری‌بنه خلخال به موضوع گازرسانی به مناطق مختلف و اجرای خط لوله به شال، زرج‌آباد، آقامیرلو و لومبر با 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را یادآور شد و افزود: امسال و یا اوایل سال آینده عملیات اجرایی گازرسانی به بخش عمده‌ای از روستاهای خلخال و کوثر انجام می‌شود.

وی با گلایه از محدودیت اعتبارات عمران روستایی به ویژه تأمین آب شرب تصریح کرد: این نهایت ظلم است که برخی از روستاهای ما تنها یکی دو ساعت آب شرب داشته باشند و ما از وزیر نیرو خواسته‌ایم 3 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی روستایی به جنوب استان اختصاص دهند.

جعفری‌بنه خلخال به محدودیت اعتبار طرح‌های هادی روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: با 30، 40 میلیون تومان نمی‌توان کاری از پیش برد و در توسعه و عمران روستایی حرکتی مثبت انجام داد.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: در حوزه ورزش مجوز احداث دو سالن سرپوشیده در خلخال و دو سالن سرپوشیده در کوثر را گرفته‌ایم و قرار است شش باب سالن در دو شهر خلخال و کوثر سال آینده احداث شود تا بخشی از کمبودهای فضای ورزشی در جنوب استان برطرف شود.

انتهای پیام/62001/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول