اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی صورت گرفت

بهره‌برداری از 3 ایستگاه هواشناسی خودکار جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: همزمان با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر بهره‌برداری همزمان از سه ایستگاه هواشناسی خودکار جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی آغاز شد.

بهره‌برداری از 3 ایستگاه هواشناسی خودکار جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، استاندار آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در مراسم افتتاح این ایستگاه‌ها در شهرستان مرند با اشاره به ضرورت تجهیز و توسعه مراکز هواشناسی مدرن در حوزه‌های مختلف شهری و روستایی اظهار کرد: اطلاعات کارشناسی شده و فنی حوزه هواشناسی در جایگاه واقعی خود یکی از ارکان مهم توسعه بخش‌های کشاورزی و اقتصادی محسوب می‌شود.

احمد علیرضابیگی افزود: موقعیت خاص جغرافیایی استان آذربایجان‌شرقی اقتضا می‌کند که شناسایی شرایط اقلیمی و لحاظ نمودن آن به عنوان یکی از محورهای مهم و اساسی آمایش سرزمین مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: تهیه، تدوین و ساماندهی نظام‌های جامع مدیریت بلایای جوی و اقلیمی و نیز شناسایی عوامل تغییر اقلیم و بررسی پیامدهای آن در پهنه سرزمین و اتخاذ راهکارهای مناسب در این خصوص نباید مورد غفلت قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی به ضرورت ایجاد نظام به هم پیوسته ملی و پایش و نیز بهبود نظام‌های هشدار سریع و انجام پیش‌آگاهی‌های بلندمدت با استفاده از فناوری‌های پیشرفته روز در حوزه تحقیقات هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد.

پروژه ایستگاه‌های هواشناسی خودکار جاده‌ای قره‌بابا در اتوبان پیامبر اعظم (ص) گویجه‌بیل در محور تبریز- اهر و نیز پیام در محور تبریز- مرند با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 500 میلیون ریال از سوی مسئولان اداره کل هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی به مورد اجرا درآمده است.

سیستم ایستگاه‌های خودکار هواشناسی جاده‌ای به صورت اتوماتیک قابلیت سنجش پارامترهای جوی و جاده‌ای از قبیل سمت و سرعت باد، دما، رطوبت هوا، فشار، تشعشع، ارتفاع برف و نوع بارش را نشان می‌دهند.

انتهای پیام/60009/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول