اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان کرمان:

انتقال حساب‌های مس موجب رونق اقتصادی در کرمان می‌شود

خبرگزاری فارس:رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: حساب‌های صندوق بازنشستگی صنایع مس به کرمان منتقل شده و گردش مالی این حساب‌ها بالاست و این امر به رونق اقتصادی استان کرمان کمک می‌کند.

انتقال حساب‌های مس موجب رونق اقتصادی در کرمان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس اظهار داشت: امیدواریم این گردهمایی نقطه عطفی برای صندوق بازنشستگی و بازنشستگان شود.

ظلم بزرگ به کرمان در زمینه فولاد

وی با بیان اینکه ما به عنوان نمایندگان مردم در جریان بسیاری از مسائل و مشکلات و همچنین زحمات بازنشستگان مس بوده و هستیم، ابراز داشت: بیش از 95 درصد بازنشستگان صنایع مس به استان کرمان اختصاص دارند و این قشر در دوران دفاع مقدس در صنعت مس زحمت زیادی را متحمل شدند.

زاهدی بیان کرد: این موضوع که در استان کرمان به بازنشستگان مس رسیدگی نشده است را می‌دانستیم و اینکه انتظاری که از صندوق بازنشستگی مس ایران داشتیم در مورد بازنشستگان مس در کرمان محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه در مجمع نمایندگان استان کرمان عزم را جزم کردیم که به بحث صنعت مس استان به صورت کلی و هم در زمینه صندوق بازنشستگی مس رسیدگی کنیم، عنوان کرد: طی هشت ماه گذشته ما مرتب پیگیر بودیم و کارگروهی را تشکیل دادیم و جلسات متعدد را با رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر برگزار کردیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در دومین جلسه ستاد توسعه استان کرمان در زمینه 24 موضوع تصمیم‌گیری کردیم که این موضوعات به زودی به عنوان مصوبه دولت ابلاغ می‌شود و این مصوبات بیانگر برنامه‌هایی است که ما نمایندگان برای صنعت و معدن و بحث مس داشته‌ایم.

زاهدی با اشاره به اینکه نگاه ما متفاوت با نگاهی است که تاکنون در استان کرمان بوده است، افزود: بزرگترین معادن سنگ آهن و مس خاورمیانه در استان کرمان است، اما این استان چقدر بهره برده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در صنعت فولاد ظلم بزرگی به استان کرمان شده است به طوری که حتی یک کیلو فولاد در این خطه تولید نمی‌شود.

زاهدی محورهای اساسی فعالیت نمایندگان استان کرمان را بر مبنای توسعه صنعت بر اساس مس و سنگ ‌آهن و بحث تامین آب و برق ذکر کرد و ابراز داشت: باید طی پنج سال آینده برق مورد نیاز صنعت را تولید کنیم.

زاهدی ابراز داشت: با اطلاع از مشکلات و توانمندی بازنشستگان و اینکه 95 درصد بازنشستگان مس در استان کرمان هستند و این افراد مس را به صنعت در کشور تبدیل کردند و با توجه به اینکه توجه لازم به این قشر نشده بود در جلسه با مسئولان اجرایی کشور و مدیران مس ما اصرار کردیم، مرکزیت صندوق به این استان بیاید و تاکید داشتیم تا این امر محقق نشود ما از خواسته خود دست بر نمی‌داریم.

مصوبات مهمترین برگ برنده نمایندگان کرمان

وی تصریح کرد: ما نمی‌گوییم که دفتر صندوق بازنشستگی مس در تهران تعطیل شود، زیرا به بازنشستگان در دیگر استان‌ها هم باید رسیدگی شود.

زاهدی بیان داشت: آرزوی دیرینه‌ای که سال‌های سال بازنشستگان و مردم استان کرمان برای استقرار دفتر صندوق بازنشستگی مس در این خطه داشتند، امروز در حال تحقق است و در این زمینه از رئیس‌جمهور و معاون اول وی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران مس برای انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای انتقال مرکزیت صندوق به کرمان قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه ما نمانیدگان کارهای بزرگی را برای استان کرمان در حوزه صنعت و معدن طراحی می‌کنیم، گفت: در مورد مطالبات هم تا جایی که بتوانیم، کمک می‌کنیم.

زاهدی بیان کرد: وحدت 10 نماینده کرمان برای منافع این استان طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی مثال‌زدنی است و با این وحدت توانسته‌ایم تاکنون به نحو مطلوبی پیش برویم.

وی اذعان داشت: ما مصوباتی را دریافت کردیم که این مصوبه‌ها بزرگترین برگ برنده‌‌ای است که ما نمایندگان استان کرمان دریافت کرده‌ایم و در آینده ارزش واقعی این موضوع مشخص می‌شود.

زاهدی خاطرنشان کرد: حساب‌های صندوق بازنشستگی صنایع مس به کرمان منتقل شده و گردش مالی این حساب‌ها بالا است و به رونق اقتصادی استان کرمان کمک می‌کند.

مدیران  ضعیف در صنایع مس نمی‌خواهیم

وی با بیان اینکه از مدیران صنعت مس در خواست می‌کنم که شرکت‌های مس فعال باشد، تصریح کرد: مدیر ضعیف در صنایع مس نمی‌خواهیم، بلکه مدیری می‌خواهیم که دید اقتصادی و تولید داشته باشد.

زاهدی عنوان کرد: اینکه من بگویم، پسر خاله و پسر عمه من را به عنوان مدیر بگذار به ضرر کشور است، زیرا کشور به بالارفتن تولید نیاز دارد و ما در تحریم هستیم و تولید و گردش اقتصادی بهترین مبارزه با تحریم است.

وی خطاب به مدیران صندوق بازنشستگی صنایع مس اذعان داشت: مدیران قَدَر را در صنایع مس بگذارید و با توجه به اینکه ما پشتیبان شما هستیم، این امر موقعیتی فراهم می‌کند که بتوانید با تجدید نظر در ساختار مدیریتی صندوق و استفاده از مدیران دارای نگاه تولیدی و اقتصادی، بازگشت به خویشتن داشته باشید.

زاهدی اظهار داشت: توسعه استان کرمان در بحث تولید و اقتصاد را محور قرار دهید، زیرا به اندازه کافی تاکنون به این استان ظلم شده و صندوق بازنشستگی صنایع مس سرمایه‌گذاری کلان در این استان انجام نداده است.

وی افزود: حلاوت تشکیل این جلسه در آینده‌ای نه چندان دور در قالب چند پروژه تولیدی و صنعتی برای اشتغالزایی و درآمدزایی برای قشر بازنشسته صنعت مس را شاهد هستیم.

انتهای پیام/80019/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول