اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه روایت سیره شهدا:

مسئولان به جای پرداختن به حاشیه از فشار اقتصادی بکاهند

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: فشار اقتصادی مردم را در مضیقه گذاشته و مسئولان باید به جای پرداختن به برخی اختلافات حاشیه‌ای و غیر ضروری به فکر مردم باشند.

مسئولان به جای پرداختن به حاشیه از فشار اقتصادی بکاهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران تفاوت افرادی چون بنی صدر و رجایی را با یکدیگر مشخص کرد و نشان داد که هر کس تا چه میزان از معنویت و انقلاب اسلامی بهره برده است.

وی افزود: ملت ایران برای رسیدن به مادیات انقلاب نکردند بلکه اجرا شدن دین الهی را مد نظر داشتند تا بتوانند با تشکیل نظام اسلامی احکام شرع را به درستی در جامعه پیاده کنند.

انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) است

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به زمینه‌سازی برای ظهور امام عصر(عج) گفت: انقلاب اسلامی ایران مقدمات ظهور آن حضرت را فراهم ساخته و هیچ کس ادعای تشکیل حکومت مهدوی را ندارد؛ در دوران غیبت شیعیان موظف به فراهم کردن بستر مناسب برای تشکیل حکومت الهی مهدوی هستند.

وی ادامه داد: کسانی که به دنبال تقوای الهی هستند باید پیرو قرآن بوده و کار جمعی را در قالب امت اسلامی سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

اختلاف و جدایی امت اسلام را ناکام می‌گذارد

ماندگاری با بیان اینکه امت نیازمند امام و پیشرو است خاطرنشان کرد: اختلاف، جدایی و دوگانگی امت را در دستیابی به اهداف خود ناکام می‌گذارد؛ نمونه بارز این مسئله مردم افغانستان و عراق هستند که با وجود مسلمان بودن هنوز نتوانسته‌اند بر قدرت‌های زورگو و اشغالگر پیروز شوند اما ملت ایران به دلیل اینکه از رهبری الهی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بهره‌مند هستند توانستند به این مهم دست یابند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا بیان داشت: مردم ایران در راهپیمایی‌های انقلابی به ویژه در 22 بهمن طی 34 سال گذشته زیر سایه ولایت و رهبری گرد هم آمده و تمام اقشار و گروه‌ها هم‌صدا با یکدیگر علیه استکبار جهانی شعار دادند.

همه سطوح جامعه نیازمند وحدت هستند

وی با بیان اینکه اتحاد و همدلی باید در همه سطوح جامعه و در میان همه افراد وجود داشته باشد گفت: جای بسی تأسف است که برخی مسئولان هنوز نتوانسته‌اند وظیفه و تکلیف خود را از مقام معظم رهبری دریافت کنند در حالی که 13 ساله‌ها در زمان جنگ تکلیف خود را از زبان امام راحل شنیدند و برای دفاع از کشور به جبهه‌ها رفتند.

راه امام را در عمل دنبال کنیم

ماندگاری با اشاره به 36 هزار شهید دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس عنوان داشت: اگر قرار بر این باشد که راه امام را در عمل و نه در حرف و تریبون ادامه دهیم باید به اتحاد امت و ارتباط امت و امام توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا دومین رکن فعالیت صحیح در قالب امت اسلامی را خدمت خالصانه دانست و افزود: مسئولان نیز باید به خدمت‌ مشغول باشند؛ فشار اقتصادی مردم را در مضیقه گذاشته و آن‌ها باید به جای پرداختن به برخی اختلافات حاشیه‌ای و غیر ضروری به فکر مردم باشند.

وی ادامه داد: اگر مسئولان ژست نوکری ملت را بگیرند مردم آن‌ها را محترم می‌شمارند و بالعکس اگر خود را آقای ملت بدانند مردم آن‌ها را به نوکری هم نمی‌پذیرند.

ماندگاری تصریح کرد: همه قوا از جمله مجلس و دولت باید دست به دست هم داده و برای رفع مشکلات کشور همت گمارند زیرا ملت ایران همواره در همه صحنه‌ها حاضر و گوش به فرمان رهبری بوده‌اند.

بخشی از مشکلات اقتصادی به دلیل بی‌تدبیری مسئولان است

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه بخشی از مشکلات جمهوری اسلامی به دلیل مخالفت با سیاست‌های استکباری و سر دادن شعار «لا اله الا الله» توسط ملت ایران است افزود: در عین حال بخش دیگری از مشکلات نیز بر گردن بی‌تدبیری‌های مسئولان است.

وی ابراز کرد: بیداری اسلامی اگر در مسیر صحیح قرار گیرد می‌تواند زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم کند و در این عرصه هم باید ارتباط میان امام و امت مستحکم شود.

ماندگاری با اشاره به تاکید امام راحل مبنی بر حل مشکلات مردم از طریق قانون گفت: در همه سطوح جامعه باید حلال و حرام الهی رعایت شود؛ بخشی از مشکلات جامعه به این دلیل است که بعضی مردم این اصل را در زندگی فردی و اجتماعی رعایت نمی‌کنند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به انتخابات و لزوم معرفی دستاوردهای انقلاب برای نسل امروز به منظور شرکت گسترده در انتخابات گفت: دشمن سعی می‌کند با بزرگ‌نمایی مشکلات جوانان را از انقلاب ناامید سازد به همین دلیل باید پیشرفت‌های ملت ایران پس از انقلاب را برای همه اقشار به ویژه جوانان یادآوری کرد.

وی ادامه داد: در خصوص انتخابات کاندیدای اصلح باید توجه داشت کسانی که طی 34 از پیروزی انقلاب در شرایط گوناگون ثبات بیشتری نشان داده‌اند صلاحیت بیشتری برای اداره کشور دارند.

انتهای پیام/78004/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول