اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اشاره به نشست سه‌‌جانبه ایران، مصر و ترکیه

جلیل: بحران سوریه و خونریزی در این کشور متوقف شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم لردگان در مجلس با اشاره به نشست سه‌جانبه رؤسای جمهور ایران، مصر و ترکیه گفت:با برگزاری این نشست‌ها و همگرایی بیشتر کشورها، بحران سوریه و خونریزی در این کشور باید به زودی متوقف شود.

جلیل: بحران سوریه و خونریزی در این کشور متوقف شود

مجید جلیل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: سفر محمود احمدی‌نژاد به مصر منشأ تحولات و دستاوردهای مثبت و سازنده‌ای برای کشور در عرصه داخلی و خارجی شد.

وی ادامه داد: اثبات قابلیت‌های دیپلماسی ایران در جهان و اینکه ایران به یک قدرت تعیین‌کننده در منطقه تبدیل شده است، نه تنها می‌تواند معادلات بین‌المللی را به نفع کشور رقم بزند، بلکه در داخل کشور هم اثرات سازنده‌ای دارد.

جلیل ایجاد روحیه امید و اقتدار در ملت ایران را از مهم‌ترین دستاوردهای داخلی این سفر برشمرد و گفت: اینکه امروز ایران اسلامی به جایگاه ویژه‌ای در منطقه و جهان دست پیدا کرده است، موجبات غرور و افتخار ملت ایران را بیش از پیش فراهم کرد.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همگرایی و همراهی دو کشور مصر و ایران پس از گذشت بیش از 30 سال می‌تواند، نقطه عطفی در معادلات منطقه‌ به شمار آید و این موضوع تهدید بسیار جدی برای استکبار جهانی است.

جلیل، اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی را فرصت مهمی برای وحدت و همگرایی کشورهای اسلامی منطقه دانست و تصریح کرد: کشورهای اسلامی با وحدت و همگرایی خود در این اجلاس به آمریکا و اسرائیل نشان خواهند داد که مسلمانان جهان وجوه مشترک بسیاری دارند و با وحدت خود می‌توانند معادلات استکباری را برهم بزنند.

وی با اشاره به نشست سه‌جانبه رؤسای جمهور ایران، مصر و ترکیه، اذعان داشت: امید می‎رود با برگزاری این نشست‌ها و همگرایی بیشتر کشورها، بحران سوریه، خونریزی و کشتار در این کشور به زودی حل و فصل و متوقف شود.

انتهای پیام/68004/ذ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول