اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی آصفری با فارس مطرح شد

وحدت ایران و مصر پتکی بر سر صهیونیسم/ قطع ارسال سلاح راه‌حل بحران سوریه

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وحدت هر چه بیشتر بین ایران و مصر می‌تواند ضربه مهلکی بر پیکره صهیونیسم غاصب وارد کند.

وحدت ایران و مصر پتکی بر سر صهیونیسم/  قطع ارسال سلاح راه‌حل بحران سوریه

محمد حسن آصفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: اجلاس سران کنفرانس اسلامی یکی از فرصت‌های بسیار خوبی است که طی آن کشورهای اسلامی می‌توانند با تصویب قطعنامه‌های قاطع، تصمیمات خوب و قاطعانه‌ای در راستای حمایت از کشورهای اسلامی که در قاره‌های مختلف هستند، بگیرند.

وی تصریح کرد: از آنجا که مسئولیت ریاست برگزاری این دوره به مصر رسیده است دولت مصر می‌تواند از این فرصت در راستای وحدت و انسجام و یکپارچگی بین کشورهای اسلامی، تشکیل و تقویت بانک‌های اسلامی برای پرداخت تسهیلات به کشورهای اسلامی و ایجاد بازار مشترک اقتصادی برای کشورهای اسلامی به منظور استفاده از تولیدات داخلی این کشورها، جلوگیری از مبادلات اقتصادی با کشورهایی که در مقابل ایران و کشورهای اسلامی صف‌آرایی کردند به ویژه اسرائیل غاصب بهره ببرد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود بیش از یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان در دنیا خاطر نشان ساخت: گرفتن یک کرسی ویژه در شورای امنیت به عنوان کشورهای اسلامی، گرفتن حق وتو و  کسب امتیاز در سازمان ملل نیز از دیگر موضوعات مهمی است که می‌توان در این اجلاس به آنها دست یافت.

آصفری گفت: حضور ایران در کشوری مانند مصر که مشترکات زیادی در همه زمینه‌ها به ویژه در زمینه شریعت اسلامی باهم دارند وحدت هر چه بیشتر بین این دو کشور می‌تواند ضربه مهلکی بر پیکره صهیونیسم غاصب وارد کند.

وی ادامه داد: امروز ایران تجربه بسیار گرانسنگی در بحث اجرای حکومت جمهوری اسلامی و ایجاد دموکراسی در منطقه دارد که دولت مصر می‌تواند از این تجربه در قانون اساسی، پارلمان و در بحث‌های مختلف استفاده کرده و بهره گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران همچنین در بحث مسائل اقتصادی دارای بنیه بسیار قوی بوده که حاضر است این دانش خود را برای عمران و آبادانی مصر در اختیار قاهره قرار دهد.

آصفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اثرات مثبت برگزاری این اجلاس در حل بحران سوریه اظهار داشت: امروز عمده‌ترین راه حل مشکل سوریه خروج نیروهای نظامی بیگانه از سوریه و جلوگیری از ارسال سلاح از سوی کشورهایی چون قطر، ترکیه و عربستان است و برای اینکه سوریه به آرامش برسد باید ارسال این سلاح‌ها قطع و وحدت و همدلی در بین کشورهای اسلامی به معنای واقعی ایجاد و تقویت شود.

انتهای پیام/87001/ج40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول