اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یار مهربان در انتظار همراهی / 45

مسئولان ملی به احداث فضای نمایشگاهی ساری کمک کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست گروه آیینی زندگی سوادکوه گفت: مسئولان تراز اول کشوری برای ایجاد فضای نمایشگاهی مرکز استان اقدام کنند.

مسئولان ملی به احداث فضای نمایشگاهی ساری کمک کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی حسن‌نژاد ظهر امروز در حاشیه برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب مازندران، اظهار داشت: مطمئن هستم دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه کتاب، تمام توان خود را برای برگزاری نمایشگاه معطوف کرده‌اند.

وی ادامه داد: هر فردی می‌خواهد در حوزه مسئولیت خود بهترین خدمت را ارائه کند.

حسن‌نژاد تصریح کرد: در حوزه کتاب هر کاری با هر نتیجه‌ای مثبت است.

وی با بیان این‌که کمبودها را نباید بزرگ‌نمایی کرد، افزود:‌ مردم به نمایشگاه می‌آیند که با خریداری کتاب و خواندن آن، کمبودهای زندگی را کاهش دهند و جایگاهی ندارد که در این مکان از کمبودها صحبت کنیم.

سرپرست گروه آیینی زندگی با اشاره به این‌که عرضه کتاب در نمایشگاه به صورت یکنواخت است، خاطر نشان کرد:‌ بیشتر کتاب‌های ارائه شده در نمایشگاه از یک سبقه برخوردار است و این برای کسانی که به دنبال تنوع در موضوع هستند مشکل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل هم تنوع موضوعی کتاب‌ها کم بود و البته این موضوع به برگزارکنندگان نمایشگاه برنمی‌گردد.

حسن‌نژاد با اشاره به این‌که جای برخی ناشران در نمایشگاه خالی بود، گفت:‌ این موضوع ممکن است نگاه مخاطبان را در سال‌های آینده نسبت به نمایشگاه کمرنگ و یا پررنگ کند.

وی با بیان این‌که برای ورود به نمایشگاه پیاده‌روی تقریباً یک کیلومتری داشتم، تصریح کرد:‌ خوشحال هستم که مردم مازندران استقبال این‌چنینی از نمایشگاه کتاب دارند و امیدوارم این حضور به خواندن کتاب هم ختم شود.

حسن‌نژاد ادامه داد: از مشکلات ما این است که کتاب خریداری می‌کنیم اما خروجی مطالعه کم است.

وی با بیان این‌که این موضوع نیاز به راهکار دارد گفت:‌ تقویت کتابخانه‌های مدارس آن هم نه به شکل آماری و تقویت فرهنگ کتابخوانی در خانواده که امروز در این حوزه بسیار کم کار می‌شود، از مواردی است که به افزایش رشد مطالعه کمک می‌کند.

حسن‌نژاد با اشاره به این‌که اوضاع اقتصادی مردم، خرید کتاب را کمرنگ کرده است، یادآور شد: این موضوع حتی بر غرفه‌ها هم تأثیر گذاشته و می‌بینیم که یک غرفه کتاب‌های چند ناشر را ارائه می‌کند.

وی اظهار داشت:‌ برگزارکنندگان همواره از نداشتن فضای نمایشگاهی گلایه می‌کنند و همیشه درخواست ایجاد فضای نمایشگاهی را دارند.

حسن‌نژاد درباره تغییر فضای نمایشگاهی با مثبت ارزیابی کردن فضای فعلی، ادامه داد: در حال حاضر مشکل پارکینگ وجود دارد.

وی با بیان این‌که همه کمبودها را می‌دانیم، اظهار داشت:‌ نتیجه این نمایشگاه قرار است خروجی مناسبی برای کتابخوانی شود.

حسن‌نژاد با اشاره به این‌که مسئولان تراز اول کشوری از خود عمل صالح به جا گذاشته و باید در ایجاد فضای نمایشگاهی مرکز استان اقدام کنند، گفت: مسئولان صدای وعده را کاهش داده و بر عمل بیفزایند.

گفتنی است، گروه آیینی زندگی به سرپرستی علی حسن‌نژاد در جشنواره صدای عشایر در تهران رتبه برتر موسیقی آیینی را کسب کرد.

انتهای‌پیام/86007/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول