اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یار مهربان در انتظار همراهی / 43

خانه‌به‌دوشی نمایشگاه کتاب مازندران برطرف شود / مؤلفان حمایت نمی‌شوند

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر ساری گفت: خانه به دوشی در برگزاری نمایشگاه کتاب یک معضل برای مرکز مازندران است.

خانه‌به‌دوشی نمایشگاه کتاب مازندران برطرف شود / مؤلفان حمایت نمی‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید مهدی احمدی صبح امروز در بازدید از نهمین نمایشگاه کتاب مازندران، اظهار داشت:‌ رسانه‌هایی که به انتشار اخبار نمایشگاه کتاب می‌پردازند، فقط ترویج اخبار نمایشگاه کتاب نیست بلکه هدف، ترویج فرهنگ است.

وی با بیان این‌که نمایشگاه کتاب امسال از چند ویژگی برخوردار است، گفت‌: برگزاری این نمایشگاه در ایام پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور خاطرات آن دوران است.

احمدی با اشاره به این‌که ویژگی دوم نمایشگاه، تغییر محل برگزاری آن است، گفت:‌ قشر عظیمی از مردم ساری در قسمت غرب این شهرستان ساکن هستند و برگزاری این نمایشگاه در این نقطه موجب شد مردم بیشتری به راحتی بتوانند از نمایشگاه بازدید کنند.

وی افزود:‌ عبور از شهر ساری با معضلات ترافیکی از مشکلات نمایشگاه قبلی بود که با تدبیر در برگزاری نمایشگاه در محل جدید، این معضل رفع شد.

احمدی با بیان این‌که فضای نمایشگاه کتاب از منظر فیزیکی این بار شباهت بیشتری به نمایشگاه دارد، تصریح کرد:‌ این تفاوت قابل لمس است.

وی با اشاره به تنوع غرفه‌ها و آثار چاپی در نمایشگاه کتاب مازندران به‌ویژه در بخش آثار دینی و مذهبی، یادآور شد: استقبال خوب مردم را هم شاهد هستیم.

احمدی با بیان این‌که خانه به دوشی در برگزاری نمایشگاه کتاب یک معضل برای مرکز مازندران است، خاطر نشان کرد: نباید این‌گونه باشد که نمایشگاه را هر بار در جای جدیدی برگزار کنیم.

وی افزود: مردم باید بدانند نمایشگاه کتاب هر سال در چه مکان مشخصی برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری در بخش دیگری از سخنان خود درباره مشکلات بر سر راه نشر، اظهار داشت: تاکنون 70 مقاله و 9 جلد کتاب نوشته‌ام اما مؤلفان و نویسندگان از حمایت آنچنانی برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: بحث گرانی کاغذ و چاپ از مسائل مهم پیش روی نویسندگان است.

احمدی یادآور شد: متولیان فرهنگ باید زمینه را برای تألیف آثار به ویژه در حوزه مازندران فراهم کنند تا صاحب‌نظران بتوانند آثار دیگری را هم نوشته و منتشر کنند.

نویسنده کتاب تاریخ محلات ساری خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌کنم ارشاد استان نشستی با نویسندگان حوزه مازندران‌شناسی برگزار کند.

وی که به همراه خانواده خود در نمایشگاه کتاب حضور یافته بود، اظهار داشت: کتابخانه دو هزار جلدی در خانه‌ام دارم و خوشحالم که به همراه خانواده در این وادی قرار داریم.

احمدی یادآور شد: با وجود همه تلاش‌هایی که در عرصه رسانه‌ها و نرم‌افزارها اتفاق افتاده اما هیچ چیز کتاب نمی‌شود.

انتهای‌پیام/86007/م10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول