اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یار مهربان در انتظار همراهی - 44

باقری: ایجاد نمایشگاه‌های کتاب نباید رها شود

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای شهر ساری گفت: کشورهایی که آمار مطالعه بالایی دارند، باز هم ایجاد نمایشگاه‌های کتاب را رها نمی‌کنند.

باقری: ایجاد نمایشگاه‌های کتاب نباید رها شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جمال باقری صبح امروز در بازدید از نهمین نمایشگاه کتاب مازندران اظهار داشت: عرضه کتاب در حوزه کودک، فرهنگی، اجتماعی و علمی در نمایشگاه کتاب قابل توجه است.

وی ادامه داد: تصور نمی‌کردم نمایشگاه چنین پربار برگزار شود.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه فضای فعلی برگزاری نمایشگاه کتاب مناسب‌تر از فضای قبلی است، گفت: باید بتوانیم محل دائمی برای برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی داشته باشیم.

باقری با اشاره به اینکه بازدیدکنندگان از نمایشگاه، فرهنگ کتاب را به سطح جامعه منتقل می‌کنند، خاطر نشان کرد:‌ در کشورهای خارجی با وجود اینکه از آمار مطالعه بالا برخوردار هستند، اما باز هم ایجاد نمایشگاه‌های کتاب را رها نمی‌کنند و علت آن تاثیر مثبتی است که فضای نمایشگاهی در روند ترویج فرهنگ مطالعه دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که شهرداری و شورای شهر ساری تا چه اندازه می‌تواند در ایجاد فضای متناسب نمایشگاهی ایفای نقش کند، اظهار داشت: اختیارات شورا و شهرداری در محدوده شهر است و در خارج از این فضا، می‌توانند رایزنی کنند.

باقری ادامه داد: ایجاد فضای نمایشگاهی را می‌توان در حواشی بزرگراه‌ها و کمربندی‌هایی که در ساری ایجاد شده، احداث کرد و اگر زمین اختصاص یابد می‌توان در آینده چشم امید داشت که فضای مناسب نمایشگاهی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بارها در زمینه احداث مکان دائمی نمایشگاه مرکز استان در جلسات شورای شهر ساری بحث و بررسی شده است، افزود: این کار وظیفه ذاتی شورا نیست اما می‌توان از وجود نمایندگان در این زمینه استفاده کرد.

انتهای پیام/86007/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول