اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

کمبود اعتبارات کندی اجرای پروژه‌های راه‌سازی را موجب شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: کمبود اعتبارات علت کندی اجرای پروژه‌های راهسازی در چهارمحال و بختیاری است.

کمبود اعتبارات کندی اجرای پروژه‌های راه‌سازی را موجب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی علیخانی ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 126 پروژه از سوی این اداره‌کل در حال اجرا است این در حالی است که پروژه‌های مسکن مهر از این تعداد پروژه منفک است.

وی افزود: برای اجرای این تعداد پروژه، 289 میلیارد تومان اعتبار اولیه برآورد شده و 14 هزار فرصت شغلی را در استان ایجاد کرده است.

علیخانی تعداد واحدهای مسکن مهر این استان را 42 هزار واحد برشمرد و گفت: این تعداد واحد در قالب دو برنامه شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستاها که مجری آن بنیاد مسکن و شهرهای بالای 20 هزار نفر که راه و شهرسازی مجری آن است احداث می‎شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از تعداد واحدهای مسکن مهر که زیر نظر راه و شهرسازی است 6 هزار و 747 واحد آن آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

علیخانی، تعداد پروژه‌های راه و ترابری این استان را 176 پروژه برشمرد و تصریح کرد: این تعداد پروژه با اعتباری افزون بر 178 میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی افزود: تونل دوم رخ، چهارخطه بن ـ شهرکرد ـ داران، چهارخطه شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان، جاده‌های فارسان ـ دشتک، اردل ـ دوپلان، فارسان ـ چلگرد، چهارخطه سورشجان به فارسان و ارتقای کیفی راه‌های فرعی استان از مهمترین این پروژه‌هاست.

علیخانی با بیان اینکه در حال حاضر 15 پروژه در حوزه راهداری در استان در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: برآورد اولیه اعتبار برای اجرای این تعداد پروژه، 27.5 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

این مسئول بیان کرد: اصلاح سه‌راهی‌ها و تقاطع‌های شهرستان شهرکرد، سه‌‌راهی گهرو، ساخت سوله‌ها، درزگیری محورها، بهسازی و آسفالت جاده‌ها تهیه و نصب علائم ایمنی، نصب چراغ‌های چشمک‌زن، اصلاح شیب و بهسازی و نوسازی ماشین‌آلات از جمله پروژه‌های راهداری استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این اداره‌کل 4 هزار و 350 کیلومتر جاده و راه‌های مواصلاتی را تحت پوشش خود دارد، تصریح کرد: از این متراژ جاده، 2 هزار و 750 کیلومتر راه روستایی، یک‌هزار و 100 کیلومتر راه اصلی، 140 کیلومتر چهارخطه و مابقی راه‌های فرعی است.

علیخانی افزود: از 4 هزار و 350 کیلومتر راه این استان، 3 هزار و 600 کیلومتر آسفالت شده است.

وی در ادامه علت کندی برخی از پروژه‌های راهسازی این استان را کمبود اعتبارات دانست و گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها نسبت به اعتبارات تخصیص داده شده 45 درصد است و اقدامات انجام گرفته نشان می‎دهد که ما در این رابطه 20 درصد پیشرفت داشته‌ایم.

انتهای پیام/68004/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول