اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش متخصصان داخلی محقق شد

افزایش توان فازهای 9 و 10 به تولید روزانه 57 میلیون متر مکعب گاز

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهش پالایشگاه پنجم پارس‌جنوبی گفت: ظرفیت تولید فازهای 9 و 10 پارس‌جنوبی 51 میلیون متر مکعب گاز در روز بوده و با تلاش‌ متخصصان داخلی توان تولید این پالایشگاه را به 57 میلیون متر مکعب گاز در روز افزایش دادیم.

افزایش توان فازهای 9 و 10 به تولید روزانه 57 میلیون متر مکعب گاز

علی صمدی افشار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: تلاش برای توسعه صنعت نفت یکی از اولویت‌هایی است که در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اقدامات گسترده‌ای در این زمینه صورت پذیرفته است.

مدیر پژوهش پالایشگاه پنجم پارس‌جنوبی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید پالایشگاه پنجم پارس‌جنوبی 51 میلیون متر مکعب گاز در روز بوده و با تلاش‌ واحد‌های فنی، تعمیرات و ... توانسته‌ایم توان تولید این پالایشگاه را به 57 میلیون متر مکعب گاز در روز افزایش دهیم.

صمدی افشار بیان کرد: افزایش سطح تولید از دستاوردهای بسیار با ارزشی بوده که در شرایط تحریم بدون هیچ هزینه تجهیز و یا خرید به آن دست یافته‌ایم.

وی اضافه کرد: بهره‌برداری از واحد TGTU دستاورد مهم و بزرگی است که در سال جاری اتفاق افتاده و این طرح برای نخستین‌بار در فازهای 9 و 10 پارس‌جنوبی اجرا شده است.

این مسئول بیان کرد: شرکت سازنده به‌دلیل برخی مشکلات به ایران مراجعه نکردند و هیچ مدارکی در اختیار ما نگذاشتند و با پیگیری‌ واحد‌های مختلف و متخصصان پالایشگاه ساخت، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی این واحد با مشارکت شرکت OIC به انجام برساند.

مدیر پژوهش پالایشگاه پنجم پارس‌جنوبی عنوان کرد: راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت در مجتمع گازی پارس‌جنوبی از اقدامات ارزشمندی است که صورت پذیرفته و تمامی اطلاعات مورد نیاز و اطلاعات به‌روز پالایشگاه در این سامانه وجود دارد و این پالایشگاه هم‌اکنون مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

صمدی افشار با اشاره به دستاوردهای آزمایشگاهی پالایشگاه پنجم افزود: آنالیز کاتالیسم مرکاپتان‌زدایی از دستاوردهای مهمی است که برای اولین بار در پالایشگاه پنجم پارس‌جنوبی تحقق یافته است و کاری بسیار ارزشمند است.

وی گفت: در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی آنرا به‌نام "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" مزین کرده‌اند، پالایشگاه پنجم پارس‌جنوبی به‌عنوان پیشگام در جریان عملیات‌ها از مواد تولید داخل استفاده کرده است.

صمدی افشار به انتشار 106 مقاله علمی اشاره کرد و تصریح کرد: عناوینی همچون متخصص برتر صنعت نفت و پژوهشگر برتر صنعت نفت از افتخارات این پالایشگاه است و در سال جاری بالغ بر 106 مقاله کارشناسی علمی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی را چاپ کرده‌ایم.

انتهای پیام/2451/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول