اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته خودکفایی مجتمع گازی پارس جنوبی خبر داد

بومی‌سازی چند هزار قطعه موردنیاز پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته خودکفایی مجتمع گازی پارس جنوبی از بومی‌سازی چند هزار قطعه موردنیاز پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی خبر داد.

بومی‌سازی چند هزار قطعه موردنیاز پارس جنوبی

احمد گوجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در صنعت نفت کشور اقدامات گسترده‌ای در این زمینه صورت پذیرفت.

مسئول کمیته خودکفایی مجتمع گازی پارس جنوبی خاطرنشان کرد: نیاز مملکت به استقلال و عدم وابستگی در زمینه نیازهای صنعتی سبب شد که بومی‌سازی صنایع به‌صورت جدی در دستور کار شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی قرار بگیرد.

گوجانی راه‌اندازی واحد خودکفایی را از عوامل مهم در دستیابی به خودکفایی صنعت نفت دانست و بیان داشت: راه‌اندازی واحد خودکفایی در بخش بازرگانی مجتمع که سابقه قبلی نیز نداشت، سبب شد فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه خودکفایی صنایع انجام شود.

وی اضافه کرد: با حرکت‌هایی که در یکی دو سال گذشته صورت گرفته، توانسته‌ایم بسیاری از قطعاتی که هیچگونه سابقه ساخت داخلی نداشته‌اند را بومی‌سازی کنیم.

مسئول کمیته خودکفایی مجتمع گازی پارس جنوبی اذعان داشت: بومی‌سازی قطعات نقشی مهم در توسعه صنایع نفت و گاز کشور داشته است.

گوجانی عنوان کرد: رفع وابستگی در تولید و ساخت قطعات و داخلی‌سازی روند تولید از دستاوردهای مهمی است که در قالب فعالیت کمیته خودکفایی به آن دست یافته‌ایم.

بی‌اثر کردن تحریم‌ها از نتایج بومی‌سازی تولید قطعات صنعتی است

وی بی‌اثر کردن تحریم‌ها را از نتایج بومی‌سازی تولید قطعات صنعتی دانست و افزود: تولید قطعات مورد نیاز صنعتی در داخل کشور تحریم‌ها را بی‌اثر و یا آثار آنها را کم‌رنگ کرده و با اتکا به‌ بومی‌سازی توانسته‌ایم به رشد صنعتی دست یابیم.

گوجانی از بومی‌سازی چند هزار قطعه موردنیاز پارس جنوبی خبر داد و ابراز داشت: خودکفایی به شدت در دستور کار ما قرار دارد و با سرعت تعقیب می‌شود و خوشبختانه با حرکت در مسیر چشم‌انداز بومی‌سازی قطعات توانسته‌ایم چند‌ هزار قطعه را بومی‌سازی کنیم.

مسئول کمیته خودکفایی مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: دانش فنی ساخت بسیاری از قطعات در داخل کشور ایجاد شده و این به شکلی است که ما همیشه از طریق مهندسی معکوس به روش تولید قطعات دست می‌یابیم و از طریق ارتباط با تولیدکنندگان داخلی زمینه تولید را ایجاد می‌کنیم.

وی افزود: دانش فنی ساخت قطعات در داخل کشور از طریق ایجاد شناسنامه‌های فنی ساخت کالا ایجاد شده و گام بسیار مهمی در زمینه تولید قطعات است علاوه بر اینکه قطعات مورد نیاز صنعت در داخل کشور تولید می‌شود، دانش فنی در داخل کشور به‌طور کامل ایجاد شده است.

گوجانی با اشاره به اهمیت ایجاد شناسنامه فنی کالا بیان داشت: با دانش فنی که در اختیار داریم بدون وجود نمونه هم قادر به ساخت قطعات در داخل کشور هستیم.

انتهای پیام/2451/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول