اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش متخصصان داخلی محقق شد

جلوگیری از هدر رفت روزانه 3 میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: سرپرست واحد بهره‌برداری پالایشگاه چهارم پارس جنوبی از جلوگیری از هدر رفت روزانه 3 میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی با تلاش متخصصان داخلی خبر داد.

جلوگیری از هدر رفت روزانه 3 میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی

بهزاد سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: فازهای شش و هفت و هشت پارس جنوبی در مرحله تولید با یک اشکال اساسی همراه بوده‌اند و این اشکال سبب می‌شد که روزانه سه میلیون متر مکعب گاز صرف آبزدایی از بسترهای (ایستگاه‌های) ملکولی شود.

سرپرست واحد بهره‌برداری پالایشگاه چهارم پارس جنوبی خاطرنشان کرد: میزان گاز مصرفی سوزانده می‌شد و این مساله سبب ایجاد و شکل‌گیری آلودگی در محیط زیست می‌شد.

سالاری بیان داشت: در طراحی مجدد قرار شد که از گاز ترش به‌جای گاز خشک برای آبزدایی بسترهای (ایستگاه‌های) ملکولی در واحد 104 استفاده کنیم و این گاز مجددا به سیستم برمی‌گردد، ضمن اینکه این گاز در فلور سوزانده نمی‌شود و از سه میلیون متر مکعب به 0.2 میلیون متر مکعب در روز کاهش یافته که مطابق طراحی اولیه پالایشگاه هستند.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح کاملا به عهده نیروهای بومی فعال در شرکت‌های ایرانی بود و در حالی که در یک پالایشگاه زنده و فعال انجام می‌شد، در مدت زمان یک سال بدون هیچ حادثه‌ای اجرا شد و به موقع در سرویس قرار گرفت و تست‌های آن انجام شد و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

این مسئول اذعان داشت: این عملیات مهم توسط شرکت‌های ایرانی تحت مدیریت شرکت پتروپارس انجام گرفت و در حالی که بخشی از پالایشگاه در حال سرویس بود در قسمتی دیگر این عملیات عظیم صورت پذیرفت و هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی نداشتیم.

سرپرست واحد بهره‌برداری پالایشگاه چهارم پارس جنوبی عنوان کرد: این کار با چندین هزار نفر ساعت کار صورت پذیرفته و با توجه به لایی بودن پالایشگاه و اینکه پالایشگاه همزمان در حال تولید بوده، کاری بی‌نظیر و کم‌سابقه در تاریخ HSE مجتمع گازی پارس جنوبی است.

سالاری در ارتباط با هزینه اجرای این طرح ابراز داشت: هزینه اجرای این طرح بزرگ بالغ بر 10 میلیون دلار بود که توسط شرکت‌های اصلی پرداخت شد.

وی افزود: این طرح در توسعه و تولید گاز موثر بوده و از هدر رفت گاز شیرین جلوگیری می‌کند و در افزایش تولید ناخالص ملی ما بسیار موثر بوده است.

سالاری با بیان اینکه پالایشگاه چهارم پارس جنوبی در زمینه تولید گاز ترش فعالیت دارد، ابراز داشت: فازهای شش، هفت و هشت پارس جنوبی در زمینه تولید گاز ترش فعالیت دارند.

سرپرست واحد بهره‌برداری پالایشگاه چهارم پارس جنوبی از جلوگیری از هدر رفت روزانه 3 میلیون مترمکعب گاز خبر داد و گفت: این طرح از هدر رفت روزانه سه میلیون متر مکعب گاز جلوگیری می‌کند و توان تولید گاز ما را نیز افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/2451/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول