اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان خبر داد

بومی‏سازی استانداردهای امنیت اطلاعات در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: بومی‏سازی استانداردهای امنیت اطلاعات در استان زنجان اجرا می‏شود.

بومی‏سازی استانداردهای امنیت اطلاعات در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی شهامی بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران استان با اشاره به جدیدالتاسیس بودن اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‏ها، اظهار داشت: این اداره کل طی ماه‏های گذشته در استان زنجان تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه شبکه ملی اطلاعات یکی از مهم‏ترین اقدامات برنامه‏ریزی شده و مورد نظر اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان محسوب می‏شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شبکه داخلی پر سرعت توسط شرکت ارتباطات زیرساخت ایجاد شده است، یافتن مشتری برای این شبکه به عهده سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه شبکه‏های مختلفی چون شبکه رشد برای آموزش و پرورش، شبکه سلامت برای دانشگاه‏های علوم پزشکی و شبکه مهارت برای فنی و حرفه‏ای توسط سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شده است، تصریح کرد: این شبکه‏ها در حوزه استانی خود توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیری می‎شود.

*انجام برنامه‏هایی در زمینه مدیریت بحران

وی با تاکید بر اینکه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئولیت‏هایی در زمینه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بر عهده دارد، افزود: یکی از اقدامات مهم در این زمینه موضوع ارتباطات و فضای سایبری و حملاتی که در این حوزه صورت می‏گیرد، است.

شهامی با بیان اینکه نقش اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه مقابله با بحران و حوادثی که رخ می‏دهد بسیار کلیدی است، ادامه داد: در این زمینه نیز اقدامات زیادی توسط این اداره کل صورت می‏گیرد.

*پایش حوزه اطلاعات و فناوری در زنجان

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کمیته پایش حوزه اطلاعات و فناوری در استان زنجان تشکیل شده است، یادآور شد: رصد و پایش تخلفات در این زمینه یکی از اقدامات مهم به شمار می‏رود.

*برگزاری سمینار برای مدیران IT در ادارات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه با برنامه‏ریزی‎های صورت گرفته سمینارهایی توسط این اداره کل در استان برگزار می‎شود، اذعان داشت: این سمینارها برای مدیران IT در دستگاه‏های اجرایی استان زنجان برنامه‏ریزی شده است.

وی همچنین به بومی‏سازی استانداردهای امنیت اطلاعات اشاره کرده و یادآور شد: با برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته این طرح را در استان زنجان اجرا می‏کنیم.

شهامی در زمینه اجرای فیبر نوری در استان زنجان نیز اظهار داشت: برای توسعه فیبر نوری بین ادارات، بین شهرستان‏های استان زنجان و بین استان‏ها هماهنگی‏های لازم صورت می‏گیرد.

انتهای پیام/73006/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول