اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور:

محدودیت سرعت اینترنت راه به جایی نمی‌برد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: قم باید به عنوان قطب تولید محتوای فارسی در زمینه‌های مذهبی و فرهنگی مطرح شود.

محدودیت سرعت اینترنت راه به جایی نمی‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کاظم آیت‌اللهی امروز در مراسم آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قم که در سالن بعثت فرهنگسرای جوان قم برگزار شد قم را پشتوانه مذهبی عموم مسلمانان دانست و اظهار کرد: قم در تولید محتوا و در ایجاد محتوای فارسی به ویژه در زمینه مذهبی پیشتازی غیر قابل انکار و به فاصله زیاد در ایران داشته و دارد.

وی اهمیت سرعت اینترنت را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: سرعت بالای اینترنت یکی از موازین زیرساختی ضروری و مهم برای راه یافتن در این جهان برخوردار از تکنولوژی است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به حضور موسسات متعدد مذهبی در استان قم پیشنهاد کرد این موسسات با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور زمینه‌ای ایجاد کنند تا استان قم بتواند به عنوان قطب تولید محتوای فارسی و فراتر از بحث محتوا در زمینه‌های مذهبی در همه ابعاد دیگر فرهنگی مطرح شود.

وی با بیان اینکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در این راستا آماده هرگونه همکاری است یادآور شد: موسسات بی شماری در تولید محتوا در قم فعال هستند که باید یک مدیریت منسجم و به روزی را برای این حرکت تعریف کنند.

 

کاظم آیت اللهی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور

آیت‌اللهی با اشاره به اینکه استعدادهای خوبی در تمام کشور و قم وجود دارد، افزود: باید زمینه نخبه پروری را که ضرورت رشد در این زمان است با استفاده مناسب از این استعدادها فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: باید محتوای غنی فرهنگ ایرانی و اسلامی به ویژه فرهنگ تشیع را به رخ جهانیان بکشانیم و از عقب ماندگی که در این زمینه گریبانگیر ما است رهایی یابیم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به اینکه با محدود کردن سرعت اینترنت و ایجاد محدودیت در استفاده اینترنت راه به جایی نمی‌بریم، افزود: فکر نمی‌کنم با محدودیت بتوانیم کاری به پیش ببریم بلکه باید قدم برداریم و از ظرفیت موجود در ایران و استان قم در تولید محتوای فرهنگی برای فضای اینترنت استفاده کنیم.

وی تنها راه رسیدن به توسعه پایدار را استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و گفت: این فناوری می‌تواند چند بعدی باشد یعنی هم محور توسعه قرار گیرد و هم می‌تواند ابزار توانمندساز در همه عرصه‌های دیگر باشد.

آیت‌اللهی ‌ با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش توانمندساز برای فناوری‌های دیگر ایجاد می‌کند، ابراز داشت: این فناوری با فناوری‌های دیگر قابل قیاس نیست و تنها فناوری است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا فناوری راهکار رسیدن به توسعه پایدار است.

انتهای پیام/‌87010/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول